۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۵۲۹۲۸۷
رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی:

تضعیف نظام اسلامی بزرگترین منکری است که باید از آن نهی شود

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد گفت: امروز بزرگ ترین امر به معروف، دفاع از تمامیت نظام و بزرگ ترین منکر تضعیف نظام اسلامی است که باید از آن نهی شود؛ همانطور که سیدالشهدا(ع) با تمان توان و همت برای مقابله با جبهه کفر وارد میدان شدند.
گنابادی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد شامگاه یکشنبه در مراسم سوگواری شام غریبان سیدالشهدا(ع) که در محل حسینیه آیت الله خامنه ای مشهد مقدس برگزار شد، به بیان ادامه بحث خود پیرامون جریان شناسی نقش جبهه باطل در رقم خوردن واقعه کربلا پرداخت و گفت: مرزبندی میان حق و باطل از مهم ترین آموزه های دینی است که مورد تأکید قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) قرار گرفته و شرایط این مسأله در زمان امام حسین(ع) به گونه ای رقم خورد که حضرت لباس رزم به تن کردند و به میدان جنگ با کفر رفتند

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در دوران سیدالشهدا(ع) جامعه ای شکل گرفته بود که از دین حرف می زدند ولی به دین عمل نمی کردند؛ شعارهای دینی زیاد بود اما آدم های دین دار کم بودند. دین از این که شاخص و سند زندگی باشد به حاشیه رفته بود و ظواهر دینی در جامعه رشد کرده بود. در این جامعه افرادی مثل ابو موسی اشعری رشد کرده بودند که ثروت و گنج های آن ها در پشت سخنرانی های مذهبیشان برای مردم پنهان شده بود.

کم کاری در اجرای ارزش ها به ترویج مفاهیم ضد ارزش می انجامد

وی یادآور شد: پیامبر(ص)  به امت سفارش کرده بودند که مراقب باشند افرادی مثل معاویه در جامعه حاکم نشوند ولی مردم نه تنها به این امر گوش ندادند بلکه یزید را به عنوان جانشین معاویه قبول کردند. این سخن سیدالشهدا(ع) بود که «مردم در مقابل معاویه کوتاه آمدند و یزید را قبول کردند.»

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد با بیان این که «کم کاری در مقابل ارزش ها باعث به وجود آمدن مفاهیم ضد ارزش در جامعه می شود»، به مصادیق روز این اتفاق اشاره کرد و افزود: امروز برخی بازارها ظاهر بازار اسلامی را رعایت می کنند ولی منبع ربا و بی نمازی در اول وقت شده اند. امروز کمتر افرادی پیدا می کنیم که زندگی و سرمایه خود را کف دست گرفته باشند و از دین حمایت کنند.

مدافعان حرم شاگردان ممتاز سیدالشهدا در عصر حاضر هستند

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به قیام سیدالشهدا(ع) برای اصلاح جامعه از شرایط نا به سامان یزیدی، اظهار کرد: این انتظار به طور طبیعی از سیدالشهدا(ع) وجود داشت که به میدان بیایند و این بستر کفر و باطل را از بین ببرند ولی شرایط جامعه طوری بود که شرایط برای ایشان سخت شده بود.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف عزاداری سیدالشهدا(ع) تبیین فلسفه قیام آن حضرت است و حتی یکی از برنامه های ایشان در کربلا تبیین فلسفه قیام عاشورا برای مردم بود. بر خلاف گمان برخی افراد، سیدالشهدا(ع) به دنبال ثروت، شهرت، قدرت و هوس نبودند اما عده ای این سخن را تبلیغ می کردند؛ کما این که امروز نیز برخی افراد می گویند «مدافعان حرم برای پول به سوریه می روند.»

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد گفت: شاگردان اصلی و ممتاز سیدالشهدا(ع) در عصر ما مدافعان حرم هستند و از همین روست که می بینید BBC علیه این عزیزان فعال می شود و هرچه می خواهد برای تخطئه این افراد می گوید. در ۲۴ ساعت گذشته ما ۱۲۵ شهید داشته ایم که باید به روان مطهر آن ها درود بفرستیم که اجازه ندادند حتی یک آجر از حرم حضرت زینب(س) کم شود.

تضعیف نظام اسلامی بزرگترین منکری است که باید از آن نهی شود

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به ضرورت فعالیت بیشتر مجموعه های فرهنگی برای بزرگداشت مدافعان حرم، تصریح کرد: وقتی که برنامه های تجلیل از رزمندگان مدافع حرم چشمگیر نباشد، مخالفان این عزیزان فعال می شوند و‌ دروغ های زیادی را علیه مدافعان حرم رواج می دهند.

وی افزود: امروز بزرگ ترین امر به معروف، دفاع از تمامیت نظام و بزرگ ترین منکر تضعیف نظام اسلامی  است که باید از آن نهی شود؛ همانطور که سیدالشهدا(ع) با تمان توان و همت برای مقابله با جبهه کفر وارد میدان شدند و ‌حتی حضرت تمام هزینه های قیام عاشورا را با شهادت خود و ۷۲ یارشان پرداخت کردند./820/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات