۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۲۹۵۳۲
اذعان نشریه صهیونیست؛

رژیم صهیونیستی در نسل کشی میانمار شریک جرم است

نشریه صهیونیستی در مطلبی اذعان کرد که اسرائیل در حال ارسال سلاح به کشوری است که به پاکسازی قومی می پردازد.
میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، نشریه «هاآرتص» چاپ سرزمین های اشغالی در مطلبی نوشت: در حالی که میانمار به تجاوز، شکنجه و قتل عام مردم روهینگیا روی آورده است، اسرائیل از توقف فروش تسلیحاتی به میانمار دست بر نمی دارد.

این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: اسرائیل در حال ارسال سلاح به کشوری است که به پاکسازی قومی می پردازد. زمانی حتی تصور این موضوع را هم نمی شد کرد ولی مشخص شد دولت رابین_ پرز و مرتس در دهه 1990 به دولت های رواندا و صربستان که سرگرم نسل کشی بودند سلاح فروخته اند. فروش سلاح به دولتی که در خصوص نسل کشی گناهکار است،شباهت زیادی به ارسال سلاح برای آلمان نازی در  جنگ جهانی دوم  دارد. با وجود این، مقامات اسرائیلی عمدا این کار را انجام دادند.

این روزنامه نوشت: تاکید بر این موضوع مهم است که مقامات اسرائیلی، من و شما را به افرادی جنایتکار، همدست جرم و همدست در نسل کشی، تبدیل کردند. مثال کاملی از نسل کشی و طبق توضیح سازمان ملل، در میانمار در جریان است.

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می تواند به شکلی مبهم صحبت کند و دروغ بگوید ولی واقعیت تلخ، مایه نگرانی است. رژیم صهیونیستی تنها رژیمی است که هنوز به میانمار سلاح ارسال می کند. کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی این کار را متوقف کرده اند حتی اگر تحریم رسمی هم وجود نداشته باشد.

ایتای ماک که سال ها رهبری مقابله با صادرات جنایت آمیز سلاح از طرف رژیم صهیونیستی به رژیم های مشکوک را به عهده داشته است در طوماری به دادگاه عالی خواستار توقف صادرات دفاعی به میانمار شد. طومار وی رد و در اقدامی بی سابقه این دستور صادر شد که اطلاع رسانی درباره رای کامل این دادگاه، ممنوع است. این در حالی است که این پرونده در دادگاهی علنی مورد رسیدگی قرار گرفت./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: صدا و سیما

ارسال نظرات