۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۵۲۹۵۶۶
مدیرکل اوقاف مازندران:

حفظ حجاب و پاکدامنی پیام حضرت زینب برای بانوان جامعه اسلامی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که حضرت زينب(س) ادامه‌دهنده راه مادر خود در دفاع از ولايت بود، گفت: پیام حضرت زینب(س) برای بانوان امروز جامعه اسلامی حفظ عفاف و پاکدامنی است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف  و امور خیریه مازندران عصر امروز در اجتماع بزرگ رهروان زینبی که در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد، از حضرت زینب(س) به عنوان مظهر صبر و استقامت یاد کرد و بر ضرورت الگوگیری از این بانوی ارزشمند جهان اسلام از سوی بانوان جامعه اسلامی تأکید کرد.

وی با بیان این که حضرت زینب(س) تجلی نور بود و زندگی این بانوی ارزشمند اسلام با زندگی امام حسین(ع) گره خورده بود، افزود: نقش برجسته حضرت زینب(س) در رساندن پیام قیام عاشورا بی بدیل و غیر قابل انکار است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضرت زینب(س) از جمله شخصیت های بزرگی است که در خاندان وحی، عصمت و امامت پرورش یافت و توانست به مراتب و منزلت بالای معنوی دست پیدا کند، خاطرنشان کرد: وجود حضرت زينب(س) در تاريخ به زن شخصيتي بي نظير بخشيد، وي تجسمي از شجاعت و صبر بود و معلمي براي پاكدامني و الگويي براي پيروان ولايت و رهبري است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران، رمز عزت و عظمت جامعه اسلامی را پیروی از اهل بیت(ع) و سیره علمی و عملی آن شخصیت های بزرگ دانست و تصریح کرد: بانوی ارزشمندی چون حضرت زینب(س) اسوه ای والا برای همه بانوان جهان است که با بهره گیری از شخصیت چنین بانویی می توان به سعادت و رستگاری دست یافت.

حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که باید الگوهای دینی را به درستی به نسل جوان جامعه بشناسانیم، خاطرنشان کرد: امروز نسل جوان جامعه برای زندگی نیازمند الگوهای مناسبی هستند که سیره اهل بیت(ع) می تواند بهترین الگو برای آنها در زندگی فردی و اجتماعی باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرهنگ منحرف و غلط غربی نباید خلأهای موجود در جامعه جوان را پر کند، بیان داشت: الگوهای غربی تنها بسترها را برای انحراف و تباهی نسل جوان فراهم می کنند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که ارزش های دینی و معنوی بهترین روش برای حفظ نسل جوان در برابر هجمه های گسترده و هدفمند دشمنان است، تصریح کرد: باید با تبلیغ صحیح مبانی دینی و معنوی نسل جوان را در مسیری که اهل بیت(ع) تعیین کرده اند راهنمایی کنیم.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که متأسفانه الگوهای غربی به دلیل برخی زرق و برق های ظاهری همواره مورد توجه نسل جوان جامعه ما قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: مبلغان و مروجان دین نیز باید الگوهای دینی را با شیوه های مناسب و اثرگذار در جامعه تبلیغ کنند تا بر قلب و دل نسل جوان بنشیند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر لحظه ای دین را تنها بگذاریم مورد سنگین ترین هجمه های دشمنان و بدخواهان اسلام ناب قرار خواهد گرفت، بیان داشت: امروز دین و اسلام ناب همچون تیری بر قلب دشمنان قسم خورده اهل بیت(ع) است که همه توان خود را برای از بین بردن آن به کار گرفته اند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که دشمن به دلیل ترویج برخی ضد ارزش ها در جامعه اسلامی هستند، گفت: دشمن دین و مبانی اسلامی را سدی در برابر توطئه های خود می داند و به همین دلیل تلاش می کند هویت دینی نسل جوان را خدشه دار کند تا به اهداف و نقشه های خود دست یابد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که حضرت زینب(س) با تحمل همه سختی ها و مصائب دوران به ویژه جریان نهضت کربلا توانست با وفای به عهد مانع از فراموشی پیام قیام عظیم عاشورا شود، تصریح کرد: آن بانوی بزرگ با خطبه های آتشین خود ضمن رسوا کردن حکومت وقت، توانست پیام حقانیت قیام امام حسین(ع) را به مردم آن دوران انتقال دهد و موجب جاودانه شدن نهضت حضرت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت زينب(س) تجسم زهد، علم، عفاف و شهامت است که با ابلاغ پيام نهضت عاشورا، راه مقاومت در برابر باطل را به امت نشان داد، خاطرنشان کرد: آن بانوی با شهامت با تلاش های تبلیغی خود موجب احیاء مکتب عاشورا شود.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که حضرت زينب(س) بعد از قيام امام حسین(ع) با شجاعت و شهامت وصف ‌ناشدني دستگاه فاسد يزيد را سرنگون كرد و سبب شد مردم در جريان حقيقت قيام عاشورا قرار گيرند، تصریح کرد:

استاد حوزه علمیه مازندران از حضرت زینب(س) به عنوان الگوی زنان عالم یاد کرد و با بیان این که امروز بانوان جامعه اسلامی باید همه امور آن بانوی ارزشمند را الگوی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: حضرت زينب (س) بهترين نمونه براي حضور گسترده و آگاهانه زنان درعرصه‌هاي مختلف جامعه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که حضرت زینب(س) با حفظ حجاب و پاکدامنی در عرصه پر شور کربلا حضور جدی داشتند، بیان داشت: ایشان رسالت پیام رسانی واقعه کربلا را به بهترین شکل ممکن انجام دادند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که بانوان جامعه اسلامی نیز امروز باید در حفظ عفت و پاکدامنی حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: وظيفه اصلي امروز زنان، الگو‌پذيري از زنان نمونه كربلا و توجه به وصاياي شهدا است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حضرت زينب(س) نيز در اوج مبارزات و روشنگري‌هاي خويش از عفت و حجاب غافل نبود، تصریح کرد: امروز حفظ عفاف و حجاب یکی از مهم ترین وظایف و رسالت های مهمی است که بانوان جامعه اسلامی باید مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب تلاش می کند بی عفتی و بدحجابی را در جامعه اسلامی رواج دهند، خاطرنشان کرد: باید با ترویج الگوهای دینی به ویژه تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مانع از تحقق توطئه دشمنان در این خصوص شویم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که حضرت زينب(س) ادامه‌دهنده راه مادر خود در دفاع از ولايت بود، خاطرنشان کرد: پیام حضرت زینب(س) برای بانوان امروز جامعه اسلامی حفظ عفاف و پاکدامنی است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که این بانوی نمونه اسلام پس از شهادت امام حسین(ع) با بصیرت بالای خود فتنه ها و توطئه های دشمنان علیه دین و نهضت را خنثی کرد، بیان داشت: امروز نیز بانوان جامعه اسلامی باید همان راهی را ادامه دهند که حضرت زینب(س) در آن مسیر حرکت می کردند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات