۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۲۹۶۲۴
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در گفت‌وگو با رسا:

همکاری خوبی بین جامعتین و جبهه مردمی وجود دارد

رییس جبهه مردمی با بیان این که خوشبختانه همکاری خوبی بین جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز با جبهه مردمی وجود دارد، بر وحدت کامل همه جریان های انقلابی برای صیانت از اسلام و انقلاب تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان رییس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تعامل جبهه مردمی با جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز گفت: تمام آرزو و تلاش ما این است که بین همه مجموعه و جریان های مذهبی و انقلابی اعم از حوزوی و غیر حوزوی و تشکل ها و اشخاص وحدت کامل برقرار شود.

وی افزود: در راه هدف بزرگی که در پیش داریم و آن صیانت از نظام اسلامی، انقلاب و اسلام است باید نیروهای دغدغه مند و انقلابی وحدت داشته باشند و کارها را به پیش ببرند؛ بنابراین با همه وجود تلاش کردیم و تلاش می کنیم و امیدواریم که خداوند توفیق دهد و دل ها را هرچه بیشتر به یکدیگر ملایم و نرم کند و حسنه وحدت همه نیروهای انقلابی به وقوع بپیوندد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان این که خوشبختانه همکاری خوبی بین جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی وجود دارد، اظهار داشت: در راستای وحدت فی الجمله این همکاری ها وجود دارد که امیدواریم تقویت شود.

وی با اشاره به طرح ها و برنامه های جبهه مردمی برای تغییر ساختار جمنا و جوانگرایی جبهه مردمی ادامه داد: این موارد در حال برنامه ریزی و انجام است که پس از به نتیجه رسیدن اعلام خواهد شد.

تولیت مسجد مقدس جمکران تأکید کرد: امروز نارسایی های بسیاری در جامعه، حکومت، نظام اداری، سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها داریم که همین کاستی ها منشأ ناراحتی و گرفتاری مردم است.

وی با بیان این که گاهی افراد غافل، مغرضان  می خواهند به دشمنان القا کنند که کاستی های موجود مربوط به حکومت دینی و اسلامی است، عنوان کرد: ما باید ثابت کنیم که این مشکلات و نارسایی ها ناشی از عدم عمل به حکومت اسلامی و معیارهای دینی است.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: چرا تقصیر و گناه دیگران را باید به حساب اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران بگذاریم؟ مشکل امروز این است که نظام جمهوری اسلامی در مقام عمل یک نظام التقاطی است، چقدر از نظام دینی شده و منطبق با شاخص ها و معیارهای دینی است؟ چند درصد از کارها هنوز فاصله بسیاری با اساس دین دارد؟ آیا مدیریت اسلامی این است که از آن حقوق های نجومی خارج شود؟

وی اضافه کرد: آیا این روش با نظام اداری فعلی که در آن حقوق های نجومی پیدا می شود تطابق دارد؟ از نظر مدیریت، اقتصاد، مسائل اجتماعی و فرهنگی به شدت دچار التقاط هستیم و همه آسیب پذیری ها و گرفتاری ها ناشی از همین التقاط و جنبه های غیر اسلامی و ضد اسلامی است، آن وقت عده ای ناجوانمردانه یا ناآگاهانه می خواهند کاستی ها بر گردن نظام اسلامی بیندازند، این کار خطا و جفای بزرگی نسبت به اسلام و دین حق است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان این که باید تلاش کنیم که کاملا اسلامی شویم، گفت: سعادت دنیا و آخرت جامعه در این اسلامی شدن وجود دارد، باید به این مسأله توجه داشته باشیم که کاستی ها و گرفتاری های ما در جامعه مربوط به اسلامی بودن نظام نیست بلکه به ضد اسلامی عمل کردن افراد مربوط می شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در همه دنیا فیلترهایی وجود دارد که محال است بگذارند کسی بدون طی کردن مراحل تأیید بتوانند رییس جمهور یا عضو کنگره شود، فیلترهایی دقیقی دارند تا تنها کسانی که ملتزم به آن نظام هستند می توانند آن مراتب را طی کرده و به آن جایگاه برسند.

وی اضافه کرد: ما چرا باید اجازه دهیم انسان هایی که اعتقاد به اسلام، دین و حکومت دینی و مسأله ولایت ندارند در جایگاه مدیریتی قرار گیرند؟ تا جایی که توان داریم باید در خدمت اسلام و انقلاب باشیم و در مسیر آرمان ها و اهداف انقلاب تمام توانایی خود را به کار بگیریم تا بتوانیم اثر لازم را داشته باشیم.

رییس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان این که بر اساس روایات دین چیزی جز حب و بغض و تولی و تبری نیست، گفت:  گاهی از جنبه تبری خود از شیطان بزرگ و نواقص و کاستی ها و نقاط ضعف بسیاری که دشمن دارد غافل هستیم.

وی افزود: گرایش به غرب خطرناک است وضعیت به گونه ای جلو رفته که ارزش ها تبدیل به ضد ارزش شده و ضد ارزش ها مبدل به ارزش شده است، باید تلاش کنیم مسأله غرب و غرب گرایی با توجه به نقاط ضعف و کاستی های بسیاری که دارند مورد نفرت و انزجار قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان اظهار داشت: می توان از زبان خود دشمنان و غربی ها نقاط منفی آنان را تبیین کرد، دشمنان ارزش های ما را که از نظر انسانی و فطری واقعا ارزش است به عنوان ضد ارزش القا و تبدیل می کنند، از این رو باید برای شناساندن دشمنان تلاش مضاعف داشته باشیم./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات