۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۲۹۷۳۲
باوجود مخالفت‌های بین‌المللی؛

افزایش اقدامات ارتش میانمار برای پاکسازی روستاهای مسلمان نشین

آوارگان روهینگیا که وارد بنگلادش شده‌اند از تلاش‌های مضاعف ارتش میانمار برای پاکسازی روستاهای مسلمان نشین در استان راخین خبر می‌دهند.
میانمار روهینگیا

به گزارش خبرگزاری رسا، آوارگان روهینگیا که به تازگی به بنگلادش رسیده اند، اعلام کردند، نیروهای امنیتی و ارتش میانمار تلاش های خود برای بیرون کردن مسلمانان از روستاهای استان راخین و پاکسازی این مناطق را افزایش داده اند.

آوارگان روهینگیا تصریح کردند: کل روستاها اکنون خالی شده و هزاران آواره دیگر در راه عزیمت به سوی مرزهای بنگلادش هستند. بیش از 500 هزار مسلمان روهینگیا با آغاز موج تازه خشونت های قومی در میانمار از 25 اوت تاکنون وارد بنگلادش شده اند و هر روز بیش از 4 تا 5 هزار آواره دیگر نیز وارد این کشور می شوند.

این در شرایطی است که مقام های میانمار اخیرا اطمینان داده اند که حاضر به بارگرداندن آوارگان روهینگیا هستند.

سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرده است که تا 30 سپتامبر بیش از 509 هزار آواره روهینگیا وارد بنگلادش شده اند.

وین میات وزیر اتحادیه میانمار در سخنانی در کمیته اجرایی آژانس پناهندگان سازمان ملل در شهر ژنو ادعا کرد: اولویت فوری و بعدی ما بازگرداندن آوارگانی است که به بنگلادش گریخته اند. روند بازگشت آوارگان روهینگیا می تواند هر زمانی برای کسانی که مایل به بازگشت به میانمار باشند، آغاز شود. روند راستی آزمایی آوارگان بر اساس توافقنامه دولت های میانمار و بنگلادش در سال 1993 میلادی خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: هر کسی که به عنوان یک پناهجو در میانمار تایید شود، می تواند بدون هیچ مشکلی وارد کشور شود و با اطمینان کامل امنیت وی تضمین خواهد شد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات