۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۵۲۹۷۶۴
حجت الاسلام محققی خبر داد؛

راه اندازی باشگاه یادداشت‌نویسی ویژه طلاب در مؤسسه رسا

مدیر عامل مؤسسه رسا از راه اندازی باشگاه یادداشت نویسی طلاب خبر داد و گفت: تلاش می‌‌کنیم تا طلاب با قلم‌‌های خوب و اثرگذار تربیت شوند.
نخستین جلسه مشترک خبرگزاری رسا و خبرگزاری حوزه نیوز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا امروز در نشست مشترک مسؤولان خبرگزاری رسا و خبرگزاری حوزه که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت های گوناگون مؤسسه رسا پرداخت.

وی افزود: تحقیق خوبی درباره نجف انجام شده و خبرگزاری رسا بنا دارد که در نجف اشرف و حوزه آن به صورت فعال تر عمل کند از این رو راهبردهای کلان حوزه علمیه قم را مد نظر قرار می دهد تا کارها بر اساس ملاحظات انجام شود.

مدیر عامل خبرگزاری رسا با بیان این که چشم انداز مؤسسه رسا تهیه شده است، اظهار داشت: بر اساس تغییراتی که از سال قبل در چارت خبرگزاری رسا ایجاد شد پیش بینی می شود که مقوله «وب3» به زودی خواهد آمد و با آمدن آن مرجعیت خبرگزاری ها به نحو دیجیتال به شدت افت می کند از این رو برای شبکه سازی و فعالیت در عرصه شبکه های اجتماعی به صورت تخصصی انجام می شود.

وی با اشاره به فعالیت پایگاه تخصصی وسائل در مؤسسه رسا ادامه داد: این پایگاه تخصصی از سال 92 فعالیت خود را آغاز کرده و هدف آن گفتمان سازی و ترویج مسأله فقه حکومتی در حوزه های علمیه و پاسخگویی به نیازهای جامعه است.

حجت الاسلام محققی ابراز داشت: بر اساس پیش بینی و نظر اساتید رسانه و ارتباطات رسانه هایی که حول رویدادها به صورت خبرگزاری فعالیت می کنند فعالیت دارند بردی نخواهد داشت و این جنس رسانه در صورتی حرف برای گفتن دارد که در فرایندها وارد شود، بر این اساس احتیاج به مراکزی علمی داریم که مسأله محور باشند و مسائل حوزوی و مباحث عمیق حوزوی را مورد بررسی قرار دهند و به زبان مخاطب تبیین کنند.

وی عنوان کرد: پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی به صورت پایلوت راه اندازی شده تا در تحولات آینده اثرگذاری لازم را داشته باشیم، حرکت ما در این بخش به سمت مرکز علمی و پژوهشگاه است که محصول آن در رسانه ها استفاده می شود، در این مدت استقبال خوبی از این برنامه صورت گرفته است.

مدیر عامل خبرگزاری رسا خاطرنشان کرد: همچنین نشریه رسائل پاسخ شبهات اجتماعی و فرهنگی را از حوزه علمیه عصر انقلاب به جامعه می دهد، آینده خوبی برای این نشریه وجود خواهد داشت و تلاش این معاونت تقویت قلم در حوزه علمیه است.

وی از راه اندازی باشگاه یادداشت نویسی ویژه طلاب خبر داد و اضافه کرد: طرح های خوبی برای قلم طلاب در نظر گرفته شده است و سعی داریم که طلاب با قلم های خوب و اثرگذار تربیت شوند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات