۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۵۳۰۰۷۸
رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی:

مدافعان حرم بسیج جهانی مورد نظر امام راحل را محقق کردند

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: بسیج جهانی در جریان دفاع از حرم پایه گذاری شد و معادلات صهیونیست ها را بر هم زد.
حجت الاسلام گنابادی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد صبح امروز در مراسم وداع با شهید مدافع حرم، محمد جاودانی که در محل مهدیه امام خامنه ای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: دار و ندار رزمندگان مدافع حرم همین اشک و عشقی است که به درگاه اهلبیت(ع) دارند. ما نیز باید بتوانیم بیش از گذشته این روحیه شهدا را کسب کنیم. امام صادق(ع) می فرمایند «خوشا به حال شهدا که در بالاترین درجه تمسک و تبعیت از اهلبیت را برای خود رقم زدند.»

شهدا توسل به اهلبیت را به پشت خاکریز جبهه ها کشاندند

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم ترازهای فراوانی را تغییر دادند که از جمله آن می توان به مقوله تمسک به اهلبیت(ع) اشاره کرد که پیش از انقلاب تنها در همین مجالس عزاداری خلاصه می شد و با وجود این که تک تک این جلسات به اندازه یک دانشگاه تأثیرگذار هستند، اما شهدا آمدند و توسل را به پشت خاکریزها بردند؛ یعنی جایی که دوستانشان تکه تکه می شوند و باید خطر مبارزه، نبرد و جان دادن را بپذیرند. آن ها در چنین موقعیتی ذکر توسل به سیدالشهدا(ع) را از خود دور نمی کنند.

وی با بیان این که «به فرموده امام صادق(ع)، خودسازی یکی از ویژگی های منتظران حقیقی امام زمان(عج) است»، اظهار کرد: بنده به عنوان کمترین طلبه در محضر والدین شهید جاودانی گواهی شرعی می دهم که شما نمی توانید هیچ شهیدی را پیدا کنید که در لحظه شهادت به اوج درجات اخلاقی نرسیده باشد؛ حتی اگر برخی از آن ها در گذشته شان گذشته همسو با شهادت نداشته بودند اما با پشت کردن به آن گذشته، در مسیر تعالی قرار گرفتند. اگر شهدا به این جایگاه ممتاز نمی رسیدند، به درجه شهادت نائل نمی آمدند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد ضمن تأکید بر ضرورت توجه به ارزش های فرهنگ ایثار و شهادت، ادامه داد: ما نمی توانیم به عنوان شیعه اهلبیت(ع) شناخته شویم اما خانه های ما امام زمانی نباشد؛ ما نمی توانیم هر هفته زیر تابوت شهدا را بگیریم اما پس از پایان مراسم بزرگداشت آن ها، کارهای اشتباه خود را از سر بگیریم؛ پیشرفت ادارات ما با ارزش هایی متفاوت از ارزش های شهدا محقق نمی شود.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: برای خانواده شهدا این وضعیت قابل تصور نیست که پس از شهادت فرزندشان فاصله جامعه از راه شهدا زیاد شود و هر روز تحت عناوین مختلف از کیسه دین و دیانت مایه گذاشته شود. امروز دیانت با 100 سال پیش متفاوت است؛ چرا که در این سال ها برای دیانت خون داده ایم و عقب نشینی از ارزش های دینی و انقلابی، کوچکترین جواز شرعی و عقلی ندارد. امثال شهید جاودانی رفتند و تمام سختی ها و گرفتاری ها را به جان خریدند اما دنیایی از مسؤولیت در برابر ما قرار دادند.

عشق جوانان ایرانی به اهلبیت معادلات دشمن را بر هم زده است

وی با اشاره به مسأله جهاد در راه خدا به عنوان یکی دیگر از ویژگی های منتظران امام زمان(عج)، یادآور شد: برخی جریان ها سال های سال، مفهوم متفاوتی از «انتظار» را برای جامعه تبلیغ می کردند که ما باید بتوانیم با الگوگیری از شهدا، این انحراف را جبران کنیم. آن جریانات انتظار را همراه با انزوا معرفی کرده بودند و تحت عنوان مبارزه با بهائیت از مبارزه با رژیم پهلوی سر باز می زدند که بعدها به انجمن حجتیه معروف شدند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد تصریح کرد: آن چه امروز معادلات نظام صهیونیستی و آمریکای جهان خوار را تغییر داده، محاسبات سیاسی نیست؛ بلکه معادلاتی است که ایمان و عشق به اهلبیت در جوانان ما ایجاد کرده است.

مدافعان حرم بسیج جهانی مورد نظر امام راحل را محقق کردند

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امام(ره) در آخرین پیامشان به بسیج، از امکان تشکیل بسیج جهانی سخن گفتند که این فرمایش ایشان سال های سال فقط در همایش ها مطرح شد و در کتابخانه ها باقی ماند اما بسیج جهانی در جریان دفاع از حرم پایه گذاری شد و معادلات صهیونیست ها را بر هم زد.

وی تأکید کرد: تا زمانی که به فرهنگ ایثار و شهادت باور داریم، هیچ گاه ذلت و عقب نشینی برای نظام اسلامی قابل تصور نیست. این روحیه در تمام جوانان ما وجود دارد اما در لحظه های حساس که سره از ناسره مشخص می شود، خود را نشان می دهد./820/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات