۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۳۰۰۹۴

تأکید روحانی لبنانی بر برگزاری انتخابات پارلمان در موعد مقرر

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان برگزاری انتخابات پارلمان در موعد مقرر را خواستار شد.
حجت الاسلام علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی خطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در منطقه لبایا در بقاع غربی برگزار شد، بر لزوم بازگشت روابط با دولت سوریه تأکید کرد و گفت: این مساله سبب کاهش مشکلات آوارگان سوری بر اقتصاد لبنان و لبنانی ها می شود، فرصت را در اختیار شرکت های لبنانی قرار می دهد تا در بازسازی این کشور مشارکت کنند و دروازه های صادرات کالاهای لبنانی را به جهان عرب می گشاید.

وی همچنین درباره پروژه جدایی اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: این پروژه پیامدهای خطرناکی برای منطقه به همراه دارد و تنها به سود آمریکا و رژیم صهیونیستی است. بنابراین همه کشورهای عربی و اسلامی باید در برابر این توطئه بایستند و کردستان را به عراق بازگردانند.

این روحانی لبنانی دولت را به اهتمام ورزیدن به اوضاع اجتماعی فراخواند و افزود: دولت باید در زمینه اقتصادی نیز واکنش نشان داده و نقشه ای برای فراهم شدن فرصت های کاری و حل مشکل بیکاری برای زندگی کریمانه ملت لبنان ترسیم کند. 

وی اظهار داشت: ایجاد زمینه های لازم جهت اعتماد شهروندان به دولت از اهمیت فراوانی برخوردار است و این مساله نیز با اجرای اصلاحات و مبارزه با فساد اداری محقق می شود. مردم در صورت اعتماد به دولت و مشاهده واریز شدن اموال عمومی به خزینه دولت به ادای وظیفه خود می پردازند. 

حجت الاسلام خطیب ادامه داد: همه ما وظیفه داریم در راستای بنای دولتی عادل که به آینده فرزندان و تحقق ثبات سیاسی و اجتماعی توجه داشته باشد، تلاش کنیم زیرا اوضاع منطقه به گونه ای است که باید از این دوران با امنیت خارج شویم. همچنین همگان باید نسبت به خطر دشمن صهیونیستی و تهدیدهای مستمر آن علیه لبنان برحذر باشند.

وی بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمان در موعد مقرر تأکید کرد و خاطرنشان ساخت که اگر امکان تقدیم زمان برگزاری انتخابات وجود داشته باشد می توان این مساله حساس را در اسرع وقت برگزار کرد./980/ب901/د

ارسال نظرات