۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۳۰۷۵۵
علمای کشورهای اسلامی:

نبود اتحاد و خیانت برخی رهبران کشورهای اسلامی عامل تداوم اشغال فلسطین است

علمای اسلامی کشورهای آسیایی در کنفرانس دو روزه ای در مالزی با موضوع آزادسازی فلسطین اشغالی، با صدور بیانیه ای عدم اتحاد و خیانت برخی رهبران کشورهای اسلامی را عامل تداوم اشغال فلسطین و قدس شریف دانستند.
علمای کشورهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، تعدادی از علمای اسلامی کشورهای آسیایی که در کنفرانس دو روزه ای در شهر «شاه عالم» مالزی با موضوع آزادسازی فلسطین اشغالی گردهم آمده بودند، با صدور بیانیه ای عدم اتحاد و خیانت برخی رهبران کشورهای اسلامی را عامل تداوم اشغال فلسطین و قدس شریف دانستند.

شرکت کنندگان این کنفرانس که از ایران و برخی از کشورهای مختلف آسیا بودند، پس از دو روز هم اندیشی در موضوع آزادسازی قدس شریف و فلسطین اشغالی، در بیانیه پایانی که به نام بیانیه شاه عالم معرفی شد، اظهار داشتند: اشغال فلسطین که از 70 سال پیش تاکنون ادامه داشته به دلیل عدم اتحاد و خیانت برخی از رهبران اسلامی است.

در این بیانیه همچنین آمده است که عناصر نژادگرایی و ملی پرستی که باعث انحراف از آموزه های ناب اسلامی و علاقه شدید به قدرت و ثروت شده، امت اسلام را از تمرکز بر مشکلات اسلام و مسلمانان بازداشته است.

علمای اسلامی آسیا در این بیانیه همچنین بر ضرورت پایان دادن به محاصره 10 ساله غزه از سوی رژیم صهیونیستی از طریق فشار همه جانبه سازمان های بین المللی به منظور اقدام فوری علیه مصر و رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

علمای کشورهای اسلامی اظهار داشتند: تنها راه آزادی فلسطین و مسجد الاقصی از طریق تقویت اتحاد امت اسلامی و تلاش برای ایجاد مقاومت در مقابل همه توطئه های ضد اسلامی با هدف ایجاد شکاف و تخریب امت اسلامی است.

بر اساس این بیانیه، جهان و امت اسلامی همچنان اقدام موثری علیه ارتش کاملا مسلح رژیم صهیونیستی که باعث شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از فلسطینیان شده است، انجام نداده است. از طرفی نیز، دسترسی به اماکن مذهبی و قدس شریف نیز در فلسطین اشغالی به طور قابل توجهی با محدودیت ارتش اشغالگر مواجه شده است.

علمای اسلامی در این بیانیه تاکید کردند: باید با حضور غیرقانونی و غیرمشروع رژیم صهیونیستی در فلسطین که با اشغالگری خود در این کشور حضور یافته مقابله شود و هرگونه به رسمیت شناخت رژیم صهیونیستی به عنوان یک دولت قانونی خیانت به مبارزه اسلامی است و باید محکوم شود.

شرکت کنندگان دراین کنفرانس تاکید کردند: نقش کشورهای غربی به ویژه آمریکا و برخی رهبران دولت های اسلامی که شانه به شانه هم کار می کنند، عوامل کلیدی هستند که به رژیم صهیونیستی مجوز نامحدود حمله، اشغال، تخریب، بیرون راندن فلسطینان، شکنجه، کشتار و دستگیری آنها را می دهد.

شرکت کنندگان در کنفرانس در بند دیگری از این بیانیه اظهار داشتند: قطع روابط دیپلماتیک اخیر با قطر از سوی ائتلافی به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی یک تمایل واقعی برای شکست دادن جنبش مقاومت فلسطین است.

شرکت کنندگان در این اعلامیه همچنین از رهبران اسلامی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواستند که ابزار دست قدرت های غربی نباشند و بر منابع خود و بر ضرورت ایجاد اتحاد اسلامی به منظور رسیدگی به چالش های جهان اسلام متمرکز شوند.

علمای اسلامی آسیا همچنین خواستار توقف جنگ در سوریه، عراق، یمن و لبنان شدند و تاکید کردند که گروههای مختلف نباید گرفتار دام چشم انداز سلطه قدرت های غربی و رژیم صهیونیستی شوند.

این شرکت کنندگان همچنین در طرح استراتژیک خود برای اقدام عملی در 12 ماه آینده از جمله بسیج گسترده و پویش عمومی برای حمایت از مبارزات فلسطینیان، ایجاد کمیته کاری برای توسعه یک موضوع آموزشی مرتبط با مسجد الاقصی و آموزش آن در مدارس و دانشگاهها، تمرکز بر انتشار اطلاعات درست در خصوص مسجد الاقصی و فلسطین، برگزاری نمایشگاه ها و همکاری موثر رسانه های اسلامی تاکید کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار تلاش بیشتر و گسترده تر جهان اسلام برای آزادی فلسطین و مسجد الاقصی شدند و تلاش در این زمینه را وظیفه همه مسلمانان دانستند.

نمایندگان علمای اسلامی از کشورهای مختلف از جمله ایران، مالزی، فلسطین، لبنان، مصر، تایلند، اندونزی و سوریه و همچنین نمایندگانی از حماس و برخی گروههای مدنی حامی فلسطین در این گردهمایی حضور داشتند.

کنفرانس علمای اسلامی آسیا برای دفاع و آزادسازی مسجد الاقصی و فلسطین اشغالی روزهای نهم و دهم اکتبر (17 و 18 مهرماه) در ایالت سلانگور مالزی با همکاری شورای مشورتی سازمان اسلامی مالزی (ماپیم)، سازمان جهانی رفاه مردم در مالزی (سجاگات)، دبیر خانه اتحادیه علمای اسلامی (شورا) و تشکل مدنی شهروندان بین المللی برگزار شد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات