۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۵۳۱۲۱۳
مدیر مدرسه علمیه امام صادق ساوه:

والدین سبک زندگی اسلامی را برای فرزندان تبیین کنند

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) ساوه با بیان اینکه والدین سبک زندگی اسلامی را برای فرزندان تبیین کنند، گفت: دنیای امروز، دنیای اطلاعات است و اگر نظارت والدین دقیق و کارشناسی شده نباشد، سبب جدایی فرزندان از خانواده ها می شود.
سبک زندگی اسلامی

حجت الاسلام سید قدرت الله سعیدی مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) ساوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، گفت: والدین سبک زندگی اسلامی را برای فرزندان تبیین کنند.

نقش پدر و مادر در شکل گیری شخصیت فرزندان

حجت الاسلام سعیدی در رابطه با ابعاد و ساحت های نظارت تربیتی والدین بر فرزندان، ابراز کرد: نظارت والدین بر فرزندان دارای ابعاد متفاوتی است که از آن ها می توان به بحث های تربیتی، علمی، اجتماعی و فضای مجازی اشاره کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) ساوه با اشاره به شرایط حال حاضر جامعه و نظارت تربیتی بیشتر خانواده ها بر فرزندان، بیان کرد: دنیای امروز، دنیای اطلاعات است و اگر نظارت والدین دقیق و کارشناسی شده نباشد، سبب جدایی فرزندان از خانواده ها می شود.

فضای مجازی مخل بستر تربیتی فرزندان

وی به نقش پدر و مادر در شکل گیری شخصیت فرزندان در گذشته اشاره کرد و افزود: در گذشته، فرزندان متناسب با شخصیت پدر و مادر رشد می کردند، امروزه فضای مجازی بستر تربیتی فرزندان را از خانواده گرفته است.

حجت الاسلام سعیدی در رابطه با اهمیت آگاهی هر چه بیشتر والدین در جامعه امروز بیان کرد: والدین باید به مطالب عصر خود آگاه بوده و دارای اطلاعاتی دقیق و کارشناسی شده باشد.

تاثیر تفکر دینی معلمان در تقویت علمی دانش آموزان

وی در رابطه با تاثیر تفکر دینی معلمان در تقویت علمی دانش آموزان و تربیت نسل ایده آل، تشریح کرد: آموزش و پروزش باید تحول عظیم علمی، تربیتی، اخلاقی و اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهد و با برطرف کردن دغدغه مالی معلمان، آن ها را برای گسترش تفکر دینی در سطح جامعه اسلامی یاری کند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت امام صادق(ع) ساوه در ادامه در رابطه با ثمرات وحدت رویه میان خانواده و آموزش و پرورش در کلان جامعه، افزود: وحدت رویه میان خانواده و آموزش و پرورش، سبب مصون ماندن جامعه از افراد دارای تضاد شخصیتی خواهد شد و سلامت جامعه اسلامی با آرمان های والای انقلابی را تضمین می کند.

حجت الاسلام سعیدی در ادامه با اشاره به برنامه های آموزشی مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه، بیان کرد: برنامه های آموزشی، کلاس های اخلاق و آموزش تخصصی تبلیغ، طبق بخشنامه حوزه علمیه در مدرسه امام صادق(ع) ساوه برگزار می شود./842/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات