۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۵۳۱۵۶۱

چند خبر کوتاه از خوزستان

ترامپ فاقد تعادل روحی و روانی است، پوشش دادن مسير طريق الحسين اهواز به چزابه از سوی شبكه استاني، برپایی ایستگاه مطالعه در پارک شهدای رامهرمز و صدور ۲۵۵ کارت شناسایی ویژه مداحان و ذاکران خرمشهری چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، در جلسه استانی روز ملی مبارزه با استکبار که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با اشاره به لزوم حضور و اهتمام مدیران دستگاه‌ های اجرایی در جلسات ستاد روز ملی مبارزه با استکبار عنوان داشت: همه دستگاه‌ های اجرایی استانی و شهرستانی با جدیت در این جلسات حضور و عملکرد داشته باشند تا مراسمی پرشورتر و همگانی ‌تر نسبت به سال های گذشته داشته باشیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه خلقت انسان براساس فطرت ظلم ستیزی و عدالت طلبی اظهار داشت: امام راحل با چنین تفکری، جمهوری اسلامی را تأسیس کرد که در این باره ایستادگی و فریاد امام راحل در برابر کاپیتولاسیون براساس ظلم ستیزی و عدالت طلبی صورت گرفت.

این مقام مسؤول ادامه داد: حوادث کنونی و سخنرانی های شب گذشته ترامپ بار دیگر نشان داد که آمریکا تاکنون از نگاه استکباری خود در قبال دنیا به ویژه ایران دست برنداشته است.

شریعتی با بیان اینکه سخنرانی شب گذشته عدم تعادل روحی و روانی ترامپ را ثابت کرد، افزود: ترامپ در شناخت ملت ایران دچار اشتباه فاحشی شد و ثابت کرد که ناآشنا به جغرافیا و تاریخ است و از خلیج فارس آگاهی ندارد و سخنرانی وی به همگان فهماند که از سواد و آگاهی پایینی برخوردار است.

وی در رابطه با حمله ترامپ به سپاه پاسداران تصریح کرد: سپاه نهادی انقلابی و بازوی توانمند نظام اسلامی که همراه مردم و نظام بوده و حمله به آن گویای آن است که برنامه‌ های آمریکا را در بخش ‌هایی به هم ریخته و از اجرای سناریوهای طراحی شده در کشورهای همسایه جلوگیری کرده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اروپا متحد استراتژیک آمریکا در برابر سخنان ترامپ موضع گیری منفی داشت، افزود: این امر در نتیجه تدبیر، درایت و سیاست‌ های منسجم جمهوری اسلامی ایران و تدابیر رهبرمعظم انقلاب است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: سخنان رییس جمهور کشورمان در پاسخ به یاوه گویی های ترامپ نشان داد که ایران بر سر منافع ملی، تمامیت ارضی و حقوق خود با هیچ کس شوخی ندارد.

شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود درباره روز ملی مبارزه با استکبار عنوان کرد: پوسترها و پلاکاردهای چنین روزی با توجه به تقارن ایام اربعین به نحوی طراحی شوند که در آنها شعار اصلی اباعبدالله الحسین(ع) «هیهات من الذله» لحاظ شود چنان که دربرگیرنده پرچم جمهوری ایران، آرم سپاه پاسداران و نقشه خلیج فارس باشند.

لازم به ذکر است، پس از یاوه گویی های ترامپ،‌ استاندار خوزستان سریعا دستور تشکیل جلسه با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را صادر کرد که در کمتر از ۲۴ ساعت تشکیل و در آن اهمیت گفتمان روز ملی مبارزه با استکبار مورد بحث و کنکاش قرار گرفت؛ چنان که جلسه شورای اداری این ماه با محوریت روز ملی مبارزه با اسکتبار برگزار خواهد شد.

مسير طريق الحسين اهواز به چزابه تحت پوشش شبكه استاني

در نشست هماهنگی اربعین حسینی که در صدا و سیمای مركزخوزستان با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (ع) و جمعی از مسؤولان هیأت ها و مواکب استان و همچنین مدیر کل صدا و سیما خوزستان برگزار شد، مقرر گردید مسیر طريق الحسين اهواز به چزابه تحت پوشش قرار گيرد.

مسلم رحيمي، مدير كل صدا و سيمای خوزستان از مسؤولان هیئات و مواكب استان خواست تا با هماهنگي هاي لازم با صداو سيما در هرچه با شكوه تر برگزار شدن اربعين امسال تلاش كنند.

مدير كل صداوسيما گفت: سعي ما بر اين است كه اين حركت بزرگ را تحت پوشش شبكه استاني وشبكه هاي سراسري قرار دهيم.

این مقام مسؤول افزود: چند گروه توليدي جهت ضبط برنامه هاي اربعين در مرز اهواز چزابه آماده ضبط و پخش اين رويداد بزرگ هستند.

همچنین معاون هماهنگ کننده سپاه از آمادگی کامل سپاه پاسدارن برای خدمت رسانی به زایرین در زمینه های مختلف خبر داد و گفت: حرکت میلیونی زائران خار چشم دشمنان است و خلق این حماسه بزرگ را مرهون امنیت موجود در مرزهای کشور هستیم.

برپایی ایستگاه مطالعه در پارک شهدای رامهرمز

سید غلامرضا موسوی  رییس اداره  با اعلام این خبر افزود: به همت باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان اوریا و باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان روستایی شهدای باصدی به مربیگری معصومه موسوی عصر روز دوشنبه ۱۷مهرماه به مناسبت روز جهانی کودک ایستگاه مطالعه ای در پارک شهدای رامهرمز برپا شد.

وی افزود: این ایستگاه مطالعه مورد استقبال کودکان، نوجوانان و خانواده ها قرار گرفت.

موسوی خاطر نشان کرد: در این ایستگاه افزون بر مطالعه، اهدای کتاب و نیز اجرای نقالی توسط یکی از اعضای باشگاه به نام آذین طلاوری صورت گرفت.

صدور ۲۵۵ کارت شناسای ویژه مداحان و ذاکران خرمشهری

حجت‌الاسلام عادل رویوران رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر، اظهار داشت: کانون مداحان خرمشهر بر اساس آیتم ‌های مختلفی مداحان شهرستان را سطح‌ بندی کرده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر ادامه داد: بر همین اساس ۲۵۵ کارت برای مداحان خرمشهری صادر شده است.

وی گفت: این کارت ‌ها در واقع کارت ‌های شناسایی مداحان خرمشهر است./9456/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات