۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۳۱۸۴۱
معاون سازمان مدارس معارف اسلامی کشور:

مدارس صدرا گامی برای تربیت متخصصان و نخبگان دینی است

معاون آموزش سازمان مدارس معارف اسلامی کشور گفت: مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا گامی برای تربیت و پرورش متخصصان و نخبگان دینی است.
ناوندی، معاون سازمان مدارس معارف اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سیدمرتضی ناوندی، معاون آموزش سازمان مدارس معارف اسلامی کشور، امروز در نشست با مسؤولان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در بجنورد، اظهار کرد: اکنون ۱۲۰ مدرسه علوم و معارف اسلامی متوسطه دوم و ۲۹ متوسطه اول در سطح کشور وجود دارد.

وی افزود: طبق آمار ارائه‌شده از مدارس صدرا خراسان شمالی تاکنون هزار و 600 نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند که از این تعداد ۲۵۰ نفر به حوزه علمیه ورود پیدا کرده‌اند و ۳۰۰ نفر نیز به دانشگاه فرهنگیان راه یافته‌اند.

ناوندی ادامه داد: هدف از تأسیس مدرسه علوم معارف اسلامی صدرا پرورش جوانانی با الگوی اسلامی ایرانی است که با توجه به هویت اصیل خود نیازهای جامعه را بشناسند و در آن حیطه فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه مدارس علوم معارف اسلامی گامی برای پرورش متخصصان و نخبگانی در معارف اسلامی است، گفت: نظام تربیتی و آموزشی باید رویکرد اسلامی داشته باشد و سند تحول آموزش و پرورش نیز این مسیر را روشن کرده است، در کشوری که چنین رویکردی دارد آیا نباید دبیرستان معارف وجود داشته باشد؟

ناوندی ادامه داد: برای انتخاب مدیران باید چارچوب و مسیر مشخصی وجود داشته باشد و جابه‌جایی مدیران نیز در مسیر قانونی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: کشور، کشور اسلامی است و نظام تربیتی و آموزشی نیز باید رویکرد اسلامی داشته باشد.

محمود اسدی، مدیر آموزش و پرورش بجنورد هم در این نشست، اظهار کرد: در مدارس دولتی هیچ‌گونه وجهی دریافت نمی‌شود و فقط در مدارس هیئت امنایی و غیردولتی مبالغی دریافت می‌شود که در مدارس هیئت امنایی نیز به تشخیص مدیران و با توجه به وضعیت معیشتی دانش آموزان تا ۳۰ درصد تخفیف شامل ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بهترین نوع مدارس نیز مدارس هیئت امنایی است، گفت: مدرسه باید حساب و کتاب داشته و هزینه‌ها مشخص باشد، همچنین ضروری است وضعیت خلأهای قانونی نیز مشخص و معین باشد؛ چراکه آموزش و پرورش نقش ویژه‌ای در فرهنگ و تربیت و مهارت‌آموزی دانش آموزان دارد و اگر این خلأها از بین نرود ممکن است آسیب‌زا باشند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات