۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۳۲۵۳۴
آیت الله شفیعی:

سیاست امام سجاد مانع از سقوط کامل مدینه شد

آیت الله شفیعی با اشاره به جنایت های یزید در لشکرکشی به مدینه، گفت: امام سجاد(ع) با سیاست منحصر به فرد، مدینه را از سقوط کامل نجات داد و مانعی در برابر جنایت های بی شمار یزید بود.
آیت الله شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در سلسله سخنرانی های ماه محرم در بیت معظم له با اشاره به اینکه اینکه امیرمؤمنان(ع) در دوران خلافت حریث بن جابر را به استانداری خراسان منصوب کرده بود، افزود: در این بین دو دختر یزدگرد سوم (شهربانو و شاه زنان) که به همراه پدرشان به خراسان رفته بودند با استاندار وقت دیدار و اعزام به مدینه برای ملاقات با مولای متقیان را خواستار شدند که پس از حضور در مدینه و پیروی از علی(ع)، شوهر اختیار کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شهربانو با سیدالشهدا(ع) و شاه زنان با محمد بن ابی بکر ازدواج کرد که ثمره چنین ازدواج هایی به ترتیب امام سجاد(ع) و عاصم بن محمد بن ابی بکر(از فقهای 7 گانه اهل مدینه) است.

این عالم دینی با بیان اینکه شهربانو در هنگام ولادت امام زین العابدین(ع) از دنیا رحلت کرد، افزود: امام چهارم در 22 سالگی به امامت منصوب و به مدت 35 سال امامت شیعیان را بر عهده داشت که در این مدت معنویت مسلمانان را فزونی و معجزات گوناگونی را به منصه ظهور رساند.

آیت الله شفیعی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) در برابر برخورد استهزاء کنندگان بی اعتنا بود، تصریح کرد: واقعه کربلا، قتل عام اهل مدینه و محاصره مکه و آتش انداختن به کعبه سه جنایت یزید ملعون در دوران سه ساله خلافت است که قتل عام اهل مدینه پس از قیام آنها علیه یزید صورت گرفت.

وی با بیان اینکه یزید اهل مدینه را برای لشکریانش مباح کرده بود، ادامه داد: در این لشکرکشی ده هزار نفر و 700صحابه رسول خدا(ص) شهید و به  هزار دختر باکره تجاوز شد که در نهایت اهل مدینه تسلیم شدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: امام سجاد(ع) با سیاست منحصر به فرد، مدینه را از سقوط کامل نجات داد که در این میان فرمانده لشکر اعزامی به مدینه «مسلم بن عقبه» سه بار تصمیم به قتل چهارمین امام کرد اما هر بار با مشاهده ابهت و عضمت آن حضرت از نیت پلید خود روی گردان بود./9456/پ202/ب1

ارسال نظرات