۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۳۲۵۹۳
آیت الله شبستری:

حوزه علمیه نقش محوری در مقابله با آسیب های فضای مجازی دارد

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که ولنگاری فرهنگی تهدیدی جدی برای نظام اسلامی محسوب می شود، گفت: ورود جدی حوزه علمیه برای مقابله با آسیب های موجود در فضای مجازی ضرورت دارد.
آیت‌الله محسن شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد منطقه شمال غرب کشور در تبریز با تأکید بر این‌که حوزه‌های علمیه و روحانیت باید آمادگی دائمی برای مقابله با توطئه های دشمن داشته باشند، اظهار داشت: امروز دشمن به دنبال سکولاری شدن حوزه های علمیه است.

امام جمعه سابق تبریز با تأکید بر این‌که حوزه و روحانیت مرکز وحدت و ترویج فرهنگ دینی در جامعه است، گفت: نهادینه شدن دین در سطوح مختلف اجتماعی مرهون مجاهدت علمای حوزه و مراجع عظام تقلید است، اگر با تهاجم فرهنگی دشمن مواجه هستیم، بایستی به سمت تقویت حوزه و نهاد روحانیت حرکت کرد.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که دشمن با تحمیل جنگ نرم و تهاجم گسترده فرهنگی به دنبال تخریب باورهای دینی و اعتقادی ملت ایران است، تصریح کرد: در کنار تهاجم فرهنگی، استکبار جهانی به دنبال عملیاتی شدن توطئه نفوذ است؛ دشمن به دنبال نفوذ در نهاد روحانیت می باشد که متأسفانه گاه در برخی عرصه‌ها موفق نیز بوده است.

وی با اشاره به این‌که ولنگاری فرهنگی در حال افزایش بوده و باید پیشگیری لازم انجام گیرد، افزود: مسأله فضای مجازی به یک بیماری اورژانسی تبدیل شده، اگر فصای مجازی و شبکه های ماهواره‌ای ایجاد می‌شود، باید برنامه نظارت و هدایت نیز روی آن جدی و مدام باشد، امروز برخی شبکه های اجتماعی در فضای مجازی تبدیل به جولانگاه برخی فرقه های ضاله شده است.

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که نشر اکاذیب و باورهای غلط از دین در فضای مجازی بایستی با نظارت و مقابله نهادهای مسؤول همراه باشد، گفت: ورود جدی حوزه علمیه برای مقابله با آسیب های موجود در فضای مجازی ضرورت دارد، البته در قم کارهایی صورت گرفته و در تبریز جلساتیب برگزار شده اما کافی نیست.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات سخیف ترامپ علیه ملت ایران اظهار داشت: قطعاً مردم ایران اجازه نخواهند داد که شرط و شروطی به برجام اضافه شود؛ دشمنان نظام نیز آرزوی محدودیت موشکی و تجهیزاتی سپاه را به گور خواهند برد.

وی با بیان این‌که بعد از سخنان سخیف ترامپ همدلی زیادی بین مردم، دولت و نظام ایجاد شده است، گفت: منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به اظهارات سخیف ترامپ و ادعای برخی کشورهای عربی، نشان داد که عزم و اراده ملت ایران در مقابله با هرگونه یاوه‌گویی دشمنان بسیار جدی است.

همچنین مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی با بیان این‌که دو سیاست راهبردی رهبر انقلاب در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی مورد توجه جدی دولت قرار دارد، اظهار داشت: نقش حوزه و نهاد روحانیت در تحقق اهداف و برنامه های دولت بسیار قابل اهمیت است./935/پ204/ب1

ارسال نظرات