۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۵۳۲۸۶۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

روحانیان توطئه های دشمن را خنثی کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: روحانیان توطئه های دشمن را در جامعه تشریح و خنثی کنند و ضمن بیان اهداف شوم دشمنان از این نقشه ها، مانع از نفوذ فکری و فرهنگی آنها در افکار عموم مردم شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام صفر قربان پور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی صبح امروز در نشست آسیب شناسی فضای مجازی که با حضور معاونان و کارشناسان تبلیغات اسلامی این استان در اراک برگزار شد، به دو راهکار برای مقابله با نفوذ دشمن در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: جلوگیری از نفوذ فکری و فرهنگی و نفوذ در دیگران برای بیان حقایق، ۲ راه برای مقابله هوشمندانه با نفوذ دشمن در فضای مجازی است و طلاب نیر باید شبهات بوجود آمده در این فضا را تبیین کنند.

وی افزود: روحانیان توطئه های دشمن را در فضای مجازی تشریح کنند و ضمن بیان اهداف شوم دشمنان از این نقشه ها، مانع از نفوذ فکری و فرهنگی آنها در افکار عموم مردم شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در رابطه با موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امر به معروف و نهی از منکر، از موضوعات ارزشی مبنایی است و در حاکمیت دینی و احکام اسلامی جایگاه ویژه ای دارد.

حجت الاسلام قربان پور درباره نقش طلاب و روحیان در مسیر ترویج امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: اصل دفاع از امر به معروف و نهی از منکر در دنیا موضوع بسیار مهمی است و باید به خوبی تبیین شود تا بتوان جایگاه ویژه آن را حفظ کرد.

وی به نقش حوزویان در موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: مطمئنا برای اجرای دقیق امر به معروف و نهی از منکر نیازمند به کارگزاران، مدیران و برنامه ریزان کاربلد هستیم که حوزویان در این رابطه می توانند نقش بزرگی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه روحانیان باید نسبت به نهادینه کردن موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش کنند، ابراز کرد: روحانیان با توجه به اینکه شناخت خوبی از الگوهای رفتاری در جامعه دارند و مورد اعتماد مردم هستند، می‌توانند از طریق تذکر لسانی و سایر راهکارها نسبت به گسترش امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم نقش آفرین باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برای مقابله با دشمنان راهکار ارائه کرد و گفت: طلاب و روحانیان باید از سوی مبانی اصولی از جمله باورهای اجتماعی، اعتقادات جامعه و گرایشات معنوی در نهادینه سازی و عمق بخشی مبانی ارزشی اسلامی در جامعه هر چه بیشتر تلاش کنند. 

حجت الاسلام قربان پور ادامه داد: توجه و درک درست مردم از مبانی اعتقادی، عقایدی، اخلاقی و احکام اسلام، جبهه‌گیری و خنثی سازی بهتری در مقابل توطئه های دشمنان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه روحانیان و طلاب باید مبانی ارزشی، آیات و روایات را برای مردم به زبان فصیح و رسا تبیین کنند تا باورهای اعتقادی بیشتر شود، گفت: باید در مقابل آنچه که دشمن مستکبر می گوید روشنگری خوبی صورت پذیرد و در قبال توطئه‌های نرم دشمن خوراک منطقی در اختیار مردم قرار بگیرد تا بتوان با آگاهی مناسبی با دشمن مقابله کرد.

وی به راهکارهایی برای مقابله با نفوذ گسترده دشمن اشاره کرده  و افزود: اهداف، شیوه‌های عمل و اقدامات مقابله‌ای را که دشمنان در دنیا علیه اسلام و جمهوری اسلامی دارند، باید همه نیروهای حوزوی و غیر حوزوی آن را در عرصه واکاوی قرار داده، بازخوانی کنند تا برای مردم به صورت کامل تبیین شود. 

حجت الاسلام قربانپور ادامه داد: ممکن است بعضی از شعارها، حرف ها و حرکت های دشمنان در جلوه های ظاهر خوب باشد اما در پشت صحنه طراحی های سنگین دارد که باید برای مردم بیان شود

حجت الاسلام قربانپور در پایان با بیان اینکه باید برای مقابله با نفوذ از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب استفاده کنیم، گفت: اهدافی را که رهبر معظم انقلاب بیان می کنند باید در فرمول زندگی قرار بگیرد و با مبانی اعنقادی عجین شود./842/پ202/ب1

ارسال نظرات