۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۵۳۲۹۷۱
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قرچک:

روحیه شهادت طلبی انقلاب اسلامی را جاویدان کرد

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ۱۵ خرداد امر به معروف را از ویژگی های مجاهدان راه حق برشمرد و گفت: یقیناً علت باقی ماندن این نهال انقلاب و تبدیل شدن به درختی تناور؛ فداکاری، ایثارگری و شهادت طلبی مجاهدان اسلام بود.
حسین عبدالله پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین عبدالله پور مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان قرچک عصر امروز در نشست آمرین به معروف و ناهیان از منکر این شهرستان این فریضه را از ویژگی های مجاهدان راه حق برشمرد و با استناد به آیات سوره توبه گفت: یقیناً خداوند جانها و اموال مؤمنان را به بهای بهشت از آنها می خرد.

وی در باب سیره آمرین به معروف افزود: سیر و گردش و کانون حرکت آنها در همه جا عبادت است و در هر کاری و در هر جایی که قرار می گیرند به دنبال عبادت خدا هستند.

مسؤول امور روحانیون سپاه قرچک طبق آیات قرآن کریم خودسازی را بر دگرسازی مقدم برشمرد و اضافه کرد: سزاوار نیست که به خاطر ملاحظه مقام کسی واجب را ترک کرده، یا مرتکب فعل حرام شویم و یا به مجرد احتمال ضرر کسی از طرف او موعظه و تذکر به برادر مؤمن را ترک کنیم.

وی با تأکید بر گفتار رهبری در باب ارزش کار مجاهدان، اظهار داشت: اگر این فداکاری ها و شهادت ها نبود این نظام باقی نمی ماند و مورد تهاجم طوفان های سختی قرار می گرفت، یقیناً علت باقی ماندن این نهال انقلاب و تبدیل شدن به درختی تناور فداکاری ها، ایثارگری ها و شهادت طلبی ها و وارد میدان شدن های مجاهدان اسلام بود.

کارشناس مذهبی شهادت را نعمت و هدیه ای از سوی خدا عنوان کرد که آن را به آسانی به هر کس نخواهند داد و تصریح کرد: خدا در قرآن خود را خریدار و مؤمنان را فروشنده معرفی کرده و می گوید من از مؤمنان جانها و اموالشان را خریداری می کند و در برابر این متاع بهشت را به آنان می دهم.

وی خریدار، فروشنده، متاع، قیمت و سند را 5 رکن اساسی هر معامله بر شمرد و با استناد به اسناد معتبر و محکم این معامله اشاره کرد و گفت: این وعده حقی است بر عهده خداوند که در سه کتاب آسمانی تورات، انجیل و قرآن آمده است، اگر چه بهای این معامله فوراً پرداخت نمی شود اما خطرات نسیه را در بر ندارد چون کسی وفادارتر به عهدش از خداوند نبوده و پروردگار نه عهدش را فراوش می کند و نه از پرداخت آن عاجز می شود.

این مقام مسؤول اضافه کرد: سرانجام آفریدگار همانگونه که در میان اغلب تجار مرسوم است به طرف معامله تبریک گفته و معامله را پرسود برای طرف مقابل می خواهد و او را بشارت می دهد.

وی در بخش دیگری از بیانات خود 9 صفت را شاخص اشخصی مجاهدان مطرح کرد و افزود: آنها از گناهان توبه کرده، در مدار عبادت قرار گرفته، با زبان حمد، با پا حرکت، با بدن رکوع و سجود و پس از خودسازی، با امر به معروف و نهی از منکر به اصلاح جامعه می پردازند و از مرز قوانین الهی خارج نمی شوند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه بسیج 15 خرداد در پایان بار دیگر با تأکید بر اینکه دنیا بازار است و مردم را فروشنده و خریدار را خداوند برشمرد و تصریح کرد: متاع این معامله مال و جان است و بهای آن بهشت است، اگر فروشنده مال را به خدا بفروشد سراسر سود و اگر به دیگری بفروشد معامله سرشار از خسارت می شود./804/پ202/ب1

ارسال نظرات