۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۵۳۳۱۸۶
آیت الله ری شهری:

انسان مومن برای همه اوقات فراغت خود برنامه ریزی می‌کند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه انسان باید از همه عمر خود بهره دنیوی و اخروی ببرد، گفت: انسان مومن برای همه اوقات فراغت خود برنامه ریزی می‌کند.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان برگزار شد در تبیین این فراز از دعای نورانی صحیفه سجادیه «أَقْوَى قُوَّتِکَ فِیَّ إِذَا نَصِبْتُ»، گفت: انسان باید همه اوقات خود را تنظیم کند.

وی افزود: براساس این فراز از دعای نورانی صحیفه سجادیه انسان باید به گونه‌ای اوقات فراغت خود را تنظیم کند که در واقع وقت فراغتی نداشته باشد که نتواند از آن بهره برداری دنیوی و اخروی داشته باشد.

آیت الله محمدی ری شهری با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص)، ابراز کرد: حضرت فرمودند: در قیامت به عدد ساعات شبانه روز خزائنی به روی انسان گشوده می‌شود و تصاویری را مشاهده می‌کند که بسیار مفرح و شاد کننده است و این شادی به حدی لذت بخش است که اگر آن شادی بیت اهل دوزخ تقسیم شود دیگر دوزخیان احساس درد نمی‌کنند و این ساعت مربوط به اوقاتی می‌شود که انسان به طاعت الهی پرداخته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: حضرت در ادامه فرمودند: تصویر دیگری که به اهل قیامت نشان داده می‌شود تصویر تاریک، با بوی بد و بسیار وحشتناک است، انسان زمانی که آن تصویر را می‌بیند به حدی بی تاب می‌شود که اگر آن تصویر را به اهل بهشت نشان دهند دیگر آنان از جنت الهی لذت نمی‌برند و آن تصویر مربوط به زمانی است که انسان گناه انجام می‌دهد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: تصویر دیگر مربوط به زمانی است که انسان وقتش را به انجام کارهای مباح اختصاص داده است برهیمن اساس انسان زماین که آن تصویر را مشاهده می‌کند بسیار غصه دار شده و تاسف می‌خورد که چرا افعال مباح مانند خواب را به نیت کسب رضای الهی انجام نداده است؛ با این اوصاف انسان اوقات فراغت ندارد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات