۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۵۳۳۲۳۰
آیت الله ری شهری:

نظام اسلامی باید نیاز مادی و معنوی جامعه را تامین کند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مدیریت جامعه اسلامی باید به گونه‌ای باشد که همه نیازهای مادی و معنوی مردم به طور کامل برطرف شود، گفت: عمل به مبانی اسلام دنیا و آخرت انسان را تضمین می‌کند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شب گذشته در جلسه تفسیر سوره مبارکه بقره با اشاره به لفظ مفلحین در آیه 5 این سوره، گفت: فلاح دورنمایی از جامعه آرمانی اسلامی است.

وی با طرح این پرسش که نقطه مطلوب جامعه اسلامی کجاست و امروز جمهوری اسلامی در چه نقطه‌ای قرار دارد؟ ابراز کرد: پاسخ این پرسش همان جامعه مفلح است. جامعه مفلح، جامعه‌ای است که به مقصود خود دست یافته باشد. در جامعه مفلح امور به گونه‌ای مدیریت می‌شود که همه نیازهای مادی و معنوی مردم به طور کامل برطرف شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خداوند در سوره بقره می‌فرماید: متقین هم در دنیا و هم در آخرت از موقعیت خوبی برخوردار هستند؛ اسلام اگر امروز در زندگی فردی و اجتماعی مردم پیاده شود آخرت آنان نیز تضمین خواهد شد بنابراین مسبب بسیاری از مشکلات در جامعه از سوی خود مردم است نه خداوند متعال.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اضافه کرد: انسان اگر با خدا باشد و دستورات الهی را در زندگی خود پیاده کند به قدری در آن امور خیر است که در هیچ اموری آن خیر یافت نمی‌شود. انسان اگر در زندگی دنیوی مومن زندگی کند خداوند در همین دنیا پاداش او را می‌دهد و در آخرت نیز برای او کم نمی‌گذارد بنابراین خداوند بهشت و دنیا را به متقین عطا می‌کند.

این مفسر قرآن کریم در ادامه اظهار داشت: انسان اگر دنیا را می‌خواهد باید به سوی خداوند برود خداوند نیز به او هم دنیا را می‌دهد و هم آخرت را، بنابراین اگر در جامعه‌ مبانی اسلام حاکم شود دنیا و آخرت انسان تضمین می‌شود.

استاد درس اخلاق با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی در گامهای نخستین برای رسیدن به جامعه مقصود است، گفت: هنگام ظهور امام زمان(عج) ما شاهد آن جامعه مفلح خواهیم بود و اگر امروز همه سیاست‌های اسلام به طور صددرصد در جامعه پیاده شود جامعه هدف محقق خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انسان‌ها در دنیا سه نوع دلبستگی دارند برخی افراد دلشان گرفتار دنیا است و از آخرت غافلند اینان هرگز نه تنها در دنیا لذت واقعی را درک نمی‌کنند بلکه گرفتارتر هم می‌شوند، برخی دیگر تنها مشغول عاقبت خود است اینان نیز از دنیا غافلند، اما دسته‌ای دیگر دلشان مملو از عشق به خداوند است چنین افرادی نه تنها دنیا و آخرت را دارند بلکه خداوند را نیز خواهند داشت./813/پ202/ب1

ارسال نظرات