۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۵۳۳۳۵۸
رییس اداره خدمات کتابداری آستان قدس رضوي خبر داد؛

جذب ۱۱۱ هزار و ۷۰۰ نسخه منابع چاپی در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

عیسی اختراعی گفت: در نیمه نخست سال ۹۶ افزون بر ۱۱۱ هزار و ۷۰۰ نسخه منابع چاپی به زبان‌های مختلف از طريق اهدا و خريداري جذب کتابخانة مرکزي آستان قدس رضوی شد که از این میان، ۵۳ هزار و ۷۰۰ نسخه اهدایی بوده و بیش از ۵۸ هزار نسخه خریداری شده است.
کتابخانه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، عیسی اختراعی، رییس اداره خدمات کتابداری آستان قدس رضوي گفت: در شش ماه نخست سال 1396 بیش از 111 هزار و 700 نسخه منابع چاپی به زبان‌های فارسی، عربی و سایر زبان‌ها (زبان‌هاي لاتين، اردو و غيره) از طريق اهدا و خريداري به منابع سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزوده شده که از این میان، افزون بر 53 هزار و 700 نسخه اهدایی اشخاص حقیقی و حقوقی بوده و بیش از 58 هزار نسخه توسط این سازمان خریداری شده است.

عيسي اختری طوسی اختصاص بودجه برای خرید منابع را در راستای غنای مجموعه منابع کتابخانه‌های آستان قدس دانست و افزود: در این شش ماه، حدود 52 هزار نسخه کتاب فارسی، 5 هزار و 500 نسخه کتاب عربی، و بیش از 600 نسخه کتاب به زبان‌های دیگر خریداری شده است.

وی با بيان اينکه يکي از وظايف ادارة خدمات کتابداري، توزيع و تحويل منابع چاپي و شنيداري-ديداري به بخش‌هاي مختلف سازمان است، ادامه داد: در این شش ماه، حدود 78 هزار و 500 نسخه کتاب، تحويل تالارها و کتابخانه‌هاي مختلف سازمان در مشهد و شهرستان‌ها شده که از اين ميان، بيش از 43 هزار و 800 نسخه به بخش‌های مختلف کتابخانة مرکزي، افزون بر 16 هزار و 500 نسخه به کتابخانه‌‌هاي تخصصي، و بیش از 18 هزار نسخه به کتابخانه‌هاي وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها تحويل داده شده است.

اختری طوسی به منابع شنیداری- دیداری و منابع الکترونیکی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون، حدود 3 هزار منبع شنيداري-ديداري و افزون بر 527 هزار کتاب الکترونیک از طریق خریداری، به سازمان کتابخانه‌ها افزوده شده که با توجه به نیاز بخش‌های مختلف این مجموعه، در تالارها و کتابخانه‌هاي مختلف آستان قدس رضوي در مشهد و شهرستان‌ها توزیع شده است.

رییس ادارۀ خدمات کتابداری آستان قدس رضويدر پايان خاطرنشان کرد: همچنین، در شش ماه نخست سال 96، از میان منابعی که به تازگی جذب این مجموعه شده، بیش از 89 هزار نسخه از منابع چاپی، و حدود 5 هزار از منابع شنیداری-دیداری در سامانه‌هاي جستجو وارد شده و در دفاتر سازمان ثبت گرديده است.

گفتنی است، کتابخانۀ مرکزی آستان ‌قدس رضوی، با زیربنای بیش از 28 هزار و 800 مترمربع فضای فرهنگی و مطالعاتی و 51 کتابخانۀ وابسته و تخصصی در سراسر کشور، بیشترین اعضای کتابخانه‌ای را در سطح کشور به خود اختصاص داده است و با ده قرن سابقه، یکی از قطب‌های مطالعاتی و فرهنگی منطقه به شمار می‌رود./859/د103/ب1

ارسال نظرات