۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۵۳۳۳۹۴
آیت‌الله ری شهری:

بیکاری عامل پیدایش آسیب‌های اجتماعی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بیکاری خطر جدی برای انسان دارد، گفت: براساس آمار به دست رسیده فساد اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی در دوران تعطیلی مراکز آموزشی هفت برابر می‌شود.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: استراحت باید مقدمه کار و تلاش باشد چنین استراحتی باارزش است.

وی افزود: انسان نباید اوقات فراغتش را بطالت بگذراند بلکه با برنامه ریزی درست باید آن اوقات را پر کند.

آیت‌الله محمدی ری شهری در خصوص خطرات اوقات فراغت، بیان داشت: براساس آمار به دست رسیده بسیاری از فسادها و آسیب‌های اجتماعی در اوقات فراغت روی می‌دهد، به ویژه زمانی که مراکز آموزشی تعطیل می‌شود این آمار به هفت برابر افزایش می‌یابد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد که اوقات فراغت باید برنامه‌ریزی شود تا خطرات احتمالی آن کاهش یابد. طبق صریح روایات؛ خداوند از کسی که بدن سالم دارد ولی بیکار است بیزاری می‌جوید؛ بنابراین بیکاری خطرات جدی برای انسان به ارمغان می‌آورد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطر نشان کرد: در حدیث دیگر چنین آمده که کار سختی دارد اما بیکاری منبع فساد است؛ بنابراین انسان هنگامی که از کار خسته می‌شود باید زمان استراحت خود را به گونه‌ای تنظیم کند که از خطا و گناه دور باشد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات