۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۳۳۴۹۱

کمک تسلیحاتی آمریکا به میانمار؛ کاهش یا روند رو به افزایش

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که کشورش از حوادث اخیر در ایالت راخین و تجاوزهای شدید و شوکه کننده‌ علیه مسلمانان روهینگیا و گروه‌های دیگر بسیار نگران است.
وزارت امور خارجه آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، هیدر نوورت سخنگوی وزرات خارجه آمریکا روز گذشته از اتخاذ برخی اقدامات علیه ارتش میانمار خبر داد.

بر اساس این گزارش، این اقدامات شامل کاهش کمک‌های نظامی به آن دسته از یگان‌ها و افسران میانماری که در خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا دست داشته‌اند، می‌شود.

وی در بیانیه‌ای گفت که ما از حوادث اخیر در ایالت راخین و تجاوزهای شدید و شوکه کننده‌ علیه مسلمانان روهینگیا و گروه‌های دیگر بسیار نگران هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر ضرورت محاکمه افراد یا طرف‌های مسؤول این تجاوزها از جمله طرف‌های غیر دولتی، تاکید کرد.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشتهگفت که کشورش فرماندهان ارتش میانمار را مسؤول حملات وحشیانه به مسلمانان روهینگیا می‌داند.

وی طی سخنانی در مرکز پژوهش‌های استراتژیک و بین‌المللی واشنگتن گفت: دنیا نمی‌تواند ساکت بنشیند و جنایاتی را که در میانمار صورت می‌گیرد، مشاهده کند.

تیلرسون در ادامه گفت: واشنگتن درک می‌کند که میانمار با مشکل شورش مواجه است، اما ارتش این کشور باید منضبط باشد و در شیوه برخورد با شورش‌ها خویشتنداری خود را حفظ کند.

بر اساس آمارهای سازمان ملل، از آغاز موج تازه خشونت‌ها در میانمار در 25 آگوست گذشته تاکنون بیش از 536 هزار مسلمان روهینگیا، خاک میانمار را ترک کرده و به بنگلادش رفته‌اند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات