۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۵۳۳۵۳۱
رسانه های امروز در یک نگاه؛

تدبیر در برجام

مسکن مهر، معایب و مزایا، «دولت عمیق» و «تفکر غلط»!، نقد باور امنیت‌آوری برجام، درس آموزی از یک‌حرکت اخلاقی به جای ذوق زدگی!، مکر مکرون، خوش‌بینی به‌جای تدبیر بخشی از عناوین مهم رسانه های امروز است.
رسانه ها و مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسکن مهر، معایب و مزایا، «دولت عمیق» و «تفکر غلط»!، نقد باور امنیت‌آوری برجام، درس آموزی از یک‌حرکت اخلاقی به جای ذوق زدگی!، مکر مکرون، خوش‌بینی به‌جای تدبیر بخشی از عناوین مهم رسانه های امروز است که به مسائلی از جمله عملکرد دولت در عرصه سیاست دیپلماسی اشاره کردند.

با توجه به صحبت های روز گذشته رییس جمهور محترم که اظهار داشتند که ما در مذاکرات هسته ای اشتباه نکرده ایم و طبیعی است که در مذاکره با قدرت های جهان به صدرصد هدف خود نخواهیم رسید در حالیکه امروز ما می بینیم که نه تنها هیچ سودی از این مذاکرات نبرده ایم بلکه با بدعهدی آمریکایی ها تحریم ها و دشمنی ها علیه ایران تشدید شده است که انتظار است مسؤولان دولتی در ادامه روند برجام تدبیر را چاشنی کار کنند.

در این رابطه روزنامه جوان نوشت برخی که ادعا می کنند مذاکرات و برجام باعث شد سایه جنگ از روی سر ایران برداشته شود و امنیت که بزرگترین نعمت و دستاورد هر نظامی است بوجود آمد کاملا اشتباه است بلکه می توان به جرأت گفت که عامل اصلی امنیت امروز کشور ترس دشمن از قدرت دفاعی نظام جمهوری اسلامی است.

گفتنی است رسانه ها به موضوعات دیگری از جمله مشکلات مسکن مهر اشاره داشتند که در ادامه آنها را با هم می خوانیم.

مسکن مهر، معایب و مزایا

روزنامه جوان در یادداشتی نوشت: به نظر می‌رسد اعتقاد به این موضوع که مسکن باید به عنوان یک تکلیف قانونی و وظیفه ذاتی دولت در دستور کار قرار بگیرد، وجود ندارد. دولت اگر نمی‌خواهد مسکن مهر را که به نام دولت نهم و دهم است به پایان برساند، طرح‌هایی را به آن اضافه کند و نام طرح را تغییر دهد.

ادامه مطلب...

«دولت عمیق» و «تفکر غلط»!

روزنامه کیهان در یادداشت امروز خود نوشت: جای تعجب است که چرا دولت یازدهم و رسانه‌های حامی آن تلاش داشتند تا به بهانه لبخندهای اوباما و جان کری و با بزک کردن چهره آمریکا با دولتی اعتمادسازی کنند که فقط مجری است نه تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر! در دولت دوازدهم هم تلاش دارند حساب آمریکا را از ترامپ جدا کنند!

ادامه مطلب...

نقد باور امنیت‌آوری برجام

روزنامه جوان نوشت: واقعیت آن است که برجام فی‌نفسه، اگر احتمال جنگ علیه ایران را افزایش نداده باشد، کاهش هم نداده است. متغیر اصلی برای کاهش یا افزایش احتمالی جنگ، قدرت دفاعی ملت ایران است.

ادامه مطلب...

درس آموزی از یک‌حرکت اخلاقی به جای ذوق زدگی!

روزنامه صبح نو نوشت: آیا اگر خاتمی به‌جای اعلام برنده شدن و تبریک زودهنگام به موسوی، همه را به انتظار تا اعلام نتایج قانونی و تمکین از آن‌ فرامی‌خواند باز هم آن اتفاقات به آن شکل رخ می‌داد؟

ادامه مطلب...

مکر مکرون

روزنامه وطن امروز نوشت: امانوئل مکرون که قرار است بزودی برای رایزنی با مقامات دولتی کشورمان به ایران سفر کند، در این باره می‌گوید: «ما با دولت آمریکا به توافق رسیدیم که همه اقدامات برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران باقی بماند.

ادامه مطلب...

خوش‌بینی به‌جای تدبیر

روزنامه صبح نو نوشت: رییس‌جمهور، روز گذشته در سخنانی درباره مذاکرات هسته‌ای گفته است ما قدم‌های صحیح برداشته و هیچ جا اشکالی نداشته‌ایم و در یک مذاکره، در برابر قدرت‌های جهانی همیشه آدم به صد درصد نمی‌رسد اما آنچه مهم و اساسی بوده، به آن دست یافتیم.

ادامه مطلب...

واقعیت‌هایی درباره مجموعه همشهری

روزنامه وطن امروز در یادداشتی نوشت: هرچند امروز محرز است که تغییری در تصمیمات گرفته شده توسط دوستان شهردار در موسسه همشهری ایجاد نمی‌شود اما ذکر نکاتی مشورتی به آن دوستان که بعضا در جلسات داخلی گفته و شنیده شد و بعضا حتی شنیده نشد، خالی از لطف نیست.

ادامه مطلب...

در پایان گفتنی است برخی رسانه امروز به مشکلات مسکن مهر پرداختند و اختلاف مدیریتی دولت ها خانواده هایی را که قرار بود دو یا سه ساله صاحب مسکن کنند امروز سال ها است که چشم انتظار برطرف شدن مشکلات جهت تحویل خانه های مسکونی خود هستند./۱۳۲۵//۳۰۲/خ

 

ارسال نظرات