۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۵۳۳۵۷۲
چمران:

استکبار جهانی می خواهد یک اسرائیل دیگر کنار ایران ساخته شود

مشاور فرهنگی ستاد فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه آمریکا وقتی فهمید که داعش طومارش در حال نابودشدن است موضوع تشکیل دولت مستقل کردستان را علم کرد، گفت: در واقع در شرایط فعلی انگلیس و اسرائیل می خواهند که یک اسرائیل دیگر کنار ایران ساخته شود.
مهندس چمران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مهدی چمران، رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران در نشست بررسی حوادث اخیر منطقه با عنوان « اسرائیل جدید» که امروز دوم آبان در دانشگاه پیام نور مشهد برگزار شد، گفت: در حالی ما از غنی سازی 20 درصد جا ماندیم که قدرت منطقه ای ایران در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه آمریکا که نتوانسته بود جلوی این افزایش قدرت منطقه ای ایران را بگیرد بنابراین داعش را به وجود آورد که در سوریه و عراق حرکت کنند و سپس به هدف نهایی خود که ایران است برسند، افزود: آنها می خواستند تا در کنار مرزهای ایران، حکومتی مهار کننده برای این قدرت منطقه ای تشکیل بدهند که به ایران نفوذ کند و آرامش داخلی کشور را به هم بزنند.

مشاور فرهنگی ستاد فرماندهی کل قوا با اشاره به این مطلب که همه مرزهای ایران سنی نشین هسستند و آنان فکر می کردند که این مرزنشین ها تحت تأثیر افکار وهابی و داعش قرار می گیرند، تصریح کرد: اما این فکر آنها عملی نشد و آنها نتوانستند این خطر را در مرزها برای ما به وجود آورند.

وی  ادامه داد: با توجه به شکست دشمن در صحنه های مختلف برای رویایی و به زانو درآوردن ایران، در مرحله بعدی درباره برجام هم دبه کردند و امروز می گویند که ما پایبند به آن نیستیم و علاوه بر اینکه تحریمها برداشته نشد بلکه به دنبال تنظیم مادر تحریمها هستند که پس از تصویب کنگره ، شروع به تحریم افراد می کنند.

تحریم افراد به مراتب ضرر بیشتری دارد

چمران با اشاره به این مطلب که  آنها در ظاهر می گویند ما تحریم نکردیم، اظهارکرد: اما وقتی افراد تحریم شوند در واقع سازمان و دستگاه اجرایی او هم تحریم می شود و این نوع تحریم به مراتب ضرر آن بیشتر از دیگر تحریمها است.

وی با تکذیب این موضوع و ادعای دروغین برخی که ترامپ را دیوانه و بی برنامه تلقی می کنند، تصریح کرد: در واقع ترامپ بی برنامه نیست چرا که بهترین مشاوران استراتژیست به او برنامه می دهند تا ترامپ در مقابل اروپا بایستد.

سلاح آمریکا در صحنه بین المللی تحریم است

مشاور فرهنگی ستاد فرماندهی کل قوا با بیان اینکه سلاح آمریکا در صحنه بین المللی تحریم است، اظهارکرد: تحلیلگران و مشاوران آمریکایی بر این موضوع معتقدند که از جنگ به جایی نمی رسند همانطور که جنگ افغانستان و عراق به جایی نرسید و به همین دلیل جنگ بحرین را هم به عربستان واگذار کرده اند.

وی با بیان اینکه آمریکا بر این موضوع اصرار دارد که ایران را بیشتر کنترل کند و مانع پیشرفت سلاح های جنگی ایران بشود، تصریح کرد: با توجه به تجربیات دوران جنگ و هشت سال دفاع مقدس که ایران توانایی ساخت موشک را نداشت اما پس از آن ایران به دنبال ارتقای توان نظامی در عرصه ساخت موشک رفته و به همین دلیل به تکنولوژی های بیشتری دست یافته که دشمن از این موضوع احساس خطر می کند.

افزایش تحریم های آمریکا به دلیل ترس از توان نظامی ایران در عرصه ساخت موشک    

 رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران با تأکید براین مطلب که آمریکا به دلیل ترس از توان نظامی ایران در عرصه ساخت موشک، هر روز تحریمها را بیشتر می کند، گفت: با این تحریمها آنان قصد دارند که برجام 2و 3 را هم مطرح کنند تا سیستم موشکی ما را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه خنثی سازی سلاح های نظامی ایران که هدف آمریکا است برخلاف عرف بین المللی و دیپلماتیک است، تصریح کرد: خنثی سازی سیستم موشکی ایران علاوه بر اینکه برخلاف برجام است و حتی برجام عملی نشد اما در عین حال می خواهند تحریمهای بیشتری را به این بهانه به ایران تحمیل کنند.

انگلیس و اسرائیل می خواهند یک اسرائیل دیگر کنار ایران درست شود

چمران درادامه با اشاره به اینکه آمریکا وقتی فهمید که داعش طومارش در حال نابودشدن است موضوع تشکیل دولت مستقل کردستان را علم کرد، گفت: در واقع در شرایط فعلی انگلیس و اسرائیل می خواهند که یک اسرائیل دیگر کنار ایران ساخته شود.

وی با اشاره به ماهیت انگلیسی اقلیم کردهایی که صدای جداسازی و دولت مستقل سر داده اند، تصریح کرد: در واقع عده ای داخل همین اقلیم با پرچم اسرائیل آمدند و تظاهرات کردند که جدا شوند و فاجعه دیگری در حال رخ دادن بود که یک جنگ طولانی را طراحی کنند  که کردهای ایران و ترکیه و سوریه را درگیر کند که با هوشمندی ایران این هدف شوم به مقصد نرسید.

 رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: رهبران کرد تمایل به تشکیل دولت آزاد دارند اما با توجه به این که ثروتی در دست ندارند این کار را بیهوده تلقی می کنند که فایده ای برای آنان ندارد چرا که با تدبیر دولت عراق مناطق نفتی از آنها گرفته شد که آنها ثروتی نداشته باشند.

سیاست پیش روی سیاستمداران در مواجهه با آمریکا  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست پیش روی سیاستمداران در مواجهه با آمریکا گفت: آنها فهمیدند که آمریکا قابل اعتماد نیست و بزک کردن آمریکا کار نادرستی بوده است و کشور ما باید روی پای خودش بایستند و آمادگی لازم را برای تحریمها داشته باشد.

چمران با اشاره به رفتار غیر مودبانه و غیر دیپلماتیک ترامپ گفت: این رفتار رییس جمهور آمریکا سبب شد که  یک انسجام داخلی به وجودآید که امید است این انسجام ظاهری نباشد و دوام داشته باشد .

رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران مهمترین دلیل موفقیت دولت دوازدهم در انتخابات را برجام عنوان کرد و گفت: در عین حال پیروزی اصلی که نتایج حاصل از برجام بوده است محقق نشده است./934/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات