۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۵۳۳۵۹۴
آیت‌الله ری‌شهری:

بهترین لذت انس با خداوند متعال است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بهترین لذت انس با خداوند متعال است، گفت: اهل معرفت بهترین لذت‌ها را در انس با حضرت حق می‌برند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: پر کردن اوقات فراغت از مسائل کاربردی و مورد نیاز جامعه امروزی به شمار می‌رود.

وی افزود: انسان در اوقات فراغت خودش می‌خواهد کاری کند که از آن فرصت به دست آمده لذت ببرد و استراحت کند یا تفریحی که مورد علاقه‌اش است را انجام دهد.

آیت‌الله محمدی ری شهری ادامه داد: یکی از مصادیق تفریح، انس با کسانی است که انسان آنان را دوست دارد بنابراین اگر در این رابطه انسان اهل معرفت باشد می‌داند که هیچ کسی جز خدا شایسته انس گرفتن نیست چرا که او زیبای مطلق بوده و در اوج کمال قرار دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: انسان زمانی که می‌خواهد با کسی هم صحبت شود دوست دارد او صاحب قدرت باشد حال چه کسی از خداوند زیباتر و قدرتمندتر، او خدایی بی نقص و عیب است، خداوند بالاترین نهایت خواسته‌ای است که انسان می‌تواند داشته باشد بنابراین انسان اگر بخواهد با کسی انس بگیرد خداوندمتعال از همه شایسته‌تر است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اینکه اهل معرفت خستگی خود را در انس با خداوند برطرف می‌کنند، گفت: اهل معرفت بهترین لذت‌ها را در انس با حضرت حق می‌برند امام سجاد(ع) می‌فرمایند: ای کسی که اهل معرفت را با مناجاتت مانوس کردی تا لذت ببرد، جامه دوستی بر تن خطاکاران پوشاندی، چه زمانی شاد می‌شود کسی که همتش جز تو باشد، چه زمان آسوده می‌شود کسی که اراده‌ای غیر از تو را بخواهد؛ اهل معرفت تنها با خداوند لذت می‌برند و اگر بخواهند خستگی خود را برطرف کنند با خداوند انس می‌گیرند./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات