۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۵۳۳۶۰۴

نسخه الکترونیکی کتاب «فقه قرائت» منتشر شد

ویسنده در این اثر مباحث مربوط به فقه قرائت (فقه ادا، فقه آهنگ و موسیقی ادا) را با ساختاری نو بررسی و کوشیده است با نگاهی اجتهادی، موضوعات و مسائل را بررسی کند.
 کتاب «فقه قرائت فقه ادا و فقه موسیقی ادا»

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «فقه قرائت» اظهار داشت: پیامبر اعظم (ص) و صحابه آن حضرت به قرائت صحیح قرآن اهمیت فراوانی می‌دادند. در این میان برخی صحابه برتری خاصی در زمینه قرائت کسب کردند و به امتیاز مرجعیت تعلیم یا تصحیح قرائت دیگران دست یافتند. این اهتمام سبب شد قرائت میراث نبوی تلقی گردد و در طول قرن‌ها ابعاد مختلف آن واکاوی شود و دانش‌های گوناگونی در زمینه آن پدید آید و تألیفات گسترده‌ای از نثر و نظم تدوین شود.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: این امر برای آن مهم بوده که افزون بر نقش قرائت در درک معنا، پایه صحیح صیانت از قرآن کریم، حفظ کردن، درست‌نویسی به ویژه قرائت صحیح آن مطابق احکام و قواعد قرائت است.

بنابراین نویسنده در این اثر مباحث مربوط به فقه قرائت (فقه ادا، فقه آهنگ و موسیقی ادا) را با ساختاری نو بررسی و به جامعه علمی اهدا کرده و کوشیده است در همه بخش‌ها و فصل‌ها به جز مطالب مربوط به مخارج و صفات حروف، با نگاهی اجتهادی، موضوعات و مسائل را بررسی کند.

پهلوانی به معرفی این کتاب پرداخت و افزود: این کتاب که  نوشته محمد صادق یوسفی مقدم است در پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه شده و در انتشارات این پژوهشگاه به چاپ رسیده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: کتاب «فقه قرائت »درا 507 صفحه به زبان فارسی و به قیمت 320000 ریال در سال 1396 منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت 55000 ریال منتشر کرده است.

وی گفت: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند./۸۲۲/ ت ۳۰۳/ش

ارسال نظرات