۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۵۳۳۸۴۹

دیدار مفتی میانمار با مفتی مصر

مفتی مصر در دفتر خود از مفتی میانمار استقبال و پیرامون اوضاع مسلمانان و فاجعه هایی که از سرکوب، کشتار و آوارگی با آن رو به رو هستند، گفت‌وگو کرد.
مفتی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر در دفتر خود از شیخ عبدالسلام مینتایین مفتی میانمار استقبال و پیرامون اوضاع مسلمانان و فاجعه هایی که از سرکوب، کشتار و آوارگی با آن رو به رو هستند، گفت‌وگو کرد.

مفتی مصر تاکید کرد: دارالافتای مصر از مسلمانان روهینگیا حمایت کامل می‌کند و آماده است تمامی انواع حمایت شرعی را به مسلمانان میانمار ارائه دهد.

شوقی علام از جامعه بین المللی خواست تا مسئله مسلمین روهینگا و کشتار و آوارگی آنان را مورد توجه قرار دهند و به سرعت با این اقدامات جنایت کارانه که هیچ ارتباطی با انسانیت ندارد، مقابله کنند.

مفتی میانمار از حمایت الازهر و دار الافتا تشکر کرد و گفت: حضور الازهر باعث شد مسلمانان میانمار به نقش مهم الازهر در حمایت از آنان پی ببرند.

وی افزود: در بسیاری از اوقات نیازمند فتواهای فوری از دار الافتا در خصوص امور میانمار هستیم تا در جلسات و اجتماعاتی که حاضر می شویم و همچنین از طریق رسانه ها برای مردم بیان کنیم.

مفتی میانمار اشاره کرد: دولت میانمار تلاش می کند مسلمین را از آنجا آواره و مجبور به مهاجرت کنند و این کار را از طریق انتقال اوقاف مسلمین از مساجد، قبرستان ها و مکان های دیگر انجام می دهد.

در پایان مفتی مصر، دانشنامه فتاوی دارالافتا به زبان انگلیسی را به مفتی میانمار تقدیم کرد.

این دانشنامه در بردارنده بیش از هزار فتوا در زمینه ها و مسائل مختلفی است که مورد نیاز مسلمین در سر تا سر جهان است./۹۹۴/ب۱۰۲/ف

منبع: حوزه

ارسال نظرات