۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۵۳۴۱۲۵
شیخ ماهر حمود:

عادی سازی رابطه با اسرائیل خطایی جبران ناپذیر است

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت با انتقاد از برخی تلاش ها برای برقراری رابطه با اسرائیل تاکید کرد که عاملان عادی سازی رابطه با اسرائیل از رفتار خود توبه کرده و بدانند که این اقدام خطایی نابخشودنی است.
شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه‌های امروز نماز جمعه منطقه صیدای لبنان با انتقاد از صدور حکم علیه حبیب الشرتونی از نمادهای مقاومت در لبنان این حکم را نشان از وجود خطرهای فراوان در این کشور دانست.

شیخ حمود با اشاره به سفر سمیر جعجع رییس حزب القوات و از مخالفان حزب الله به استرالیا و سیاه‌نمایی وی در اعلام حقایق افزود: همزمانی این حوادث با یکدیگر اوج بحران و مشکلات را در لبنان نمایان می‌سازد.

وی خاطر نشان کرد: رفتار برخی افراد و گروه‌های لبنانی به گونه‌ای است که باید پرسید آیا اسرائیل به عنوان دشمن حقیقی برای سطوح مختلف مردمی به شمار می‌رود یا هرکسی که خود را لبنانی می‌داند، کشورش را بر منافع شخصی ترجیح می‌دهد؟ در سایه گروه‌های مختلف سیاسی فعلی آینده لبنان در هاله‌ای از ابهام است.

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت با تشریح بحران منطقه‌ای که جهان اسلام را دربر گرفته اظهار داشت: مشکلات فعلی لبنان در مقایسه با مشکلات جهان اسلام مانند اشتیاق برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل یا همکاری و حمایت از تکفیری‌ها برای نابودی عراق و سوریه با شعارهای اسلامی و دلارهای عربی بسیار ناچیز است.

امام جمعه منطقه صیدای لبنان با تشبیه سوء استفاده تکفیری‌ها از آموزه‌های اسلامی به داستان تاسیس مسجد ضرار در صدر اسلام تصریح کرد: در داستان مسجد ضرار نیست افرادی با شعارهای اسلامی و سخنرانی از اهداف اسلام به تاسیس مسجدی روی آوردند که در حقیقت خواهان کفر و تحقق اهداف دشمنان اسلام بود.

شیخ حمود تاکید کرد: آبادانی و حل مشکلات لبنان از مسیر عادی سازی روابط با اسرائیل خطایی غیر قابل توجیه است. هیچ جنایتی بالاتر از عادی سازی رابطه با اسرائیل نیست. هر کسی که چنین اندیشه را در سر داشته و در این مسیر گام بر داشته به اشتباه خود اعتراف کرده و از مردم لبنان عذرخواهی کند.

گفتنی است حبیب الشرتونی که وابسته به حزب چپگرای «قومی اجتماعی سوری» بود در سپتامبر 1982 بشیر الجمیل رییس جمهوری منتخب وقت لبنان را ترور کرد و مسؤولیت این کار را پذیرفت.

وی الجمیل را که همزمان رهبر حزب فالانژ لبنان (معروف به کتائب) بود، به خیانت به لبنان و همدستی با رژیم صهیونیستی متهم کرد.

پس از دو روز از قتل بشیر الجمیل، شبه‌نظامیان فالانژ به انتقام ترور او با حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی به دو اردوگاه فلسطینی صبرا و شتیلا در جنوب بیروت وارد شدند و بین ۷۰۰ تا ۳۵۰۰ نفر از فلسطینیان را به انتقام قتل بشیر جمیل به قتل رساندند./981/ب901/ر

ارسال نظرات