۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۳۵۲۷۱
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از توان تبلیغی طلاب خواهر در فعالیت های تبلیغی

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز ظرفیت های بسیار خوبی در مدارس علمیه خواهران برای تبلیغ دین در جامعه وجود دارد، گفت: این معاونت با همکاری آموزش و پرورش تاکنون توانسته تا حدودی از این ظرفیت ها برای انجام برنامه های تبلیغی در مدارس استفاده کند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع خواهران مبلغ غرب استان در تنکابن با مهم ارزیابی کردن مسأله تبلیغ در جامعه اسلامی، رسالت خواهران مبلغ در جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز نیمی از جمعیت جامعه کشورمان را بانوان تشکیل می دهند، افزود: به همین دلیل حضور خواهران مبلغ در جامعه و تلاش های تبلیغی آنها بسیار حائز اهمیت است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با اشاره به این که برنامه ریزی تبلیغی در حوزه خواهران از اهمیت بیشتری برخوردار است، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان در این بخش سرمایه گذاری و تمرکز بیشتری دارند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز یکی از تلاش های نظام سلطه ایجاد ابتذال فرهنگی در میان بانوان جامعه اسلامی است، تصریح کرد: باید با تقویت برنامه های تبلیغی و بهره گیری از ظرفیت خواهران طلبه در این بخش، توطئه دشمن را خنثی کنیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که ترویج بی حجابی و بی عفتی امروز به استراتژی غرب برای هویت زدایی از بانوان در جامعه اسلامی تبدیل شده است، بیان داشت: امروز یکی از بهترین راه های مقابله با این هجمه دشمنان تقویت ارزش های دینی در همه سطوح جامعه است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز ظرفیت های بسیار خوبی در مدارس علمیه خواهران برای تبلیغ دین در جامعه وجود دارد، تصریح کرد: این معاونت با همکاری آموزش و پرورش تاکنون توانسته تاحدودی از این ظرفیت ها برای انجام برنامه های تبلیغی در مدارس استفاده کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر بیش از 200 مبلغ خواهر در مدارس استان مشغول فعالیت های تبلیغی هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با فراهم شدن بسترهای لازم شاهد تقویت این میزان در سطح مدارس باشیم.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امروز دانش آموزان ما در مدارس بیش از پیش نیازمند آگاهی هستند، بیان داشت: امروزه یکی از مهم ترین دلایل معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی که نسل جوان جامعه با آن درگیر هستند به دلیل عدم آگاهی صحیح از این مسائل است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که خطر فرهنگ غرب بانوان و دختران جامعه را بیشتر تهدید می کند، گفت: خواهران مبلغ می تواند با تقویت ارتباط با جامعه هدف خود، آنها را از هجمه ها و توطئه های فرهنگی دشمنان آگاه کنند تا خدای ناکرده در دام دشمن گرفتار نشوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز غرب با برخی ابزارهای روز نظیر مدل و لباس تلاش می کند فرهنگ مبتذل خود را در میان دختران جامعه اسلامی ترویج کند، تصریح کرد: برخی جذابیت های ظاهری فریبنده موجب می شود نسل جوان ما در دام دشمن گرفتار می شود.

حجت الاسلا صادقی با بیان این که خواهران مبلغ باید معارف دینی و الهی را به شیوه ای اثرگذار برای جامعه هدف خود که دختران و بانوان جامعه هستند بیان کنند، افزود: طلاب خواهر به دلیل تسلطی که بر مبانی تبلیغی دارند بهتر می تواند اصول و مبانی مورد نظر خود را برای مخاطب تبیین کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، رشد معارف دینی در جامعه را یکی از بهترین راه های مصون سازی جامعه هدف در برابر هجمه های دشمنان دانست و تصریح کرد: اگر این معارف دینی به صورت متوازن در جامعه رشد پیدا کند به طور حتم آسیب های اجتماعی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم به حداقل ممکن کاهش پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مهم ترین هدف دشمنان از تضعیف مبانی دینی و اعتقادی نسل جوان، خالی کردن جامعه از این اصول ارزشی و نفوذ در آن دانست و خاطرنشان کرد: دشمن به خوبی می داند نمی تواند در برابر جامعه ای که دارای یک مبانی مستحکم دینی است ایستادگی کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خواهران مبلغ باید ظرفیت های تبلیغی موجود در جامعه را به خوبی بشناسند، بیان داشت: شناخت مناسب از این ظرفیت های موجود به رسیدن به هدف تبلیغی که در پیش داریم کمک شایانی خواهد کرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز هدف ما سالم سازی جامعه در برابر هجمه ها و توطئه های فرهنگی دشمنان است، افزود: خواهران مبلغ می توانند با تبلیغ صحیح معارف دینی جامعه را در برابر هجم وسیعی از این هجمه های سازمان یافته واکسینه کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خواهران مبلغ باید در کنار تبلیغ سنتی دیگر به ابزارهای روز تبلیغی نیز توجه ویژه داشته باشند، تصریح کرد: امروز فضای مجازی علیرغم همه تهدیداتی که می تواند داشته باشد، می تواند یک ظرفیت مناسب برای رساندن پیام های تبلیغی به جامعه هدف نیز مورد استفاده قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز بخش بسیار قابل توجهی از جامعه به فضای مجازی دسترسی دارند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید از این ظرفیت روز جامعه در جهت تبیین و تبلیغ اصول و مبانی بنیادین دینی در جامعه به ویژه در میان بانوان بهره گرفته شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه به جایگاه متزلزل بانوان در دنیای غرب اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه امروز زن در دنیای غرب به کالایی برای خرید و فروش تبدیل شده است، تصریح کرد: این در حالی است که در جامعه اسلامی بانوان از یک کرامت و ارزش والای اسلامی و انسانی خاصی برخوردار هستند که باید همچنان حفظ بماند.

حجت الاسلام صادقی از مبلغان به عنوان پرچم داران عرصه تبلیغ دین یاد کرد و با بیان این که آشنا کردن مردم با مفاهیم الهی یکی از مهم ترین رسالت های مبلغان در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی نیازمند مبلغانی کارآمد و خلاق به منظور نهادینه‌کردن اندیشه‌های ناب اسلامی در جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم ترین برنامه های معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان را توانمند سازی مبلغان به منظور موفقیت در برنامه های تبلیغی پیش روی عنوان کرد و گفت: با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی مبلغان دینی نیز باید ضمن به روز کردن اطلاعات خود به ابزارهای نوین تبلیغی نیز مجهز باشند تا بتوانند در این مسیر خطیر موفق باشند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز تبلیغ دین مبین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که همه توان و سرمایه‌گذاری غرب در جهت ترویج فساد و بی‌بندوباری خلاصه شده است متولیان دینی و فرهنگی جامعه اسلامی باید از هر فرصتی برای گسترش اسلام ناب در جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود سیره حضرت فاطمه(س) را بهترین پشتوانه تبلیغی برای خواهران مبلغ دانست و تصریح کرد: مبلغان باید در فعالیت‌های تبلیغی خود از ویژگی‌های بارز آن بانوی نمونه اسلام در راستای نهادینه کردن ارزش های اسلامی در جامعه بیشتر بهره گیرند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات