۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۳۵۵۲۷
آیت الله مهدوی:

رفتار نیکو عامل اساسی برای جذب غیر مسلمانان به دین اسلام است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به داستانی از برخورد امیر مؤمنان(ع) با یک فرد یهودی گفت: لازم است با نمایش رفتار نیکو از خودمان، غیر مسلمانان را به اسلام ترغیب کنیم.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در سخنرانی شب گذشته که در هیئت فرهنگی مذهبی رضوان برگزار شد، گفت: انتظار تشکر داشتن در برابر عمل خیر، عمل انسان را حبط می کند.

وی با مروری بر مطالب شب های گذشته افزود: امام صادق(ع) در روایتی می فرماید، انجام کار نیک مصلحت نیست مگر این که شخص مخاطب یا متدین باشد یا جوانمرد باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تبیین کرد: نیکی کردن به انسانی که دو شرط تدین و جوانمردی را ندارد، عمل خیر را حرام می کند؛ امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند خداوند لعنت کند کسی را راه معروف را سد می کند، اصحاب از امام پرسیدند منظور شما چه کسی است، امام فرمودند منظورم کسی است که در برابر کمک دیگران ناسپاسی می کند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه: قرآن و اهل بیت(ع) به ما آموخته اند که اگر به کسی نیکی کردید، به دنبال کسب رضایت او نباشید و انتظار تشکر کردن نیز نداشته باشید چرا که این ها از عوامل حبط اعمال محسوب می شوند.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: منقول است امیرمؤمنان(ع) با یک یهودی همسفر شدند و بر سر دو راهی واقع شدند که راهشان از یکدیگر جدا می شد، امیرمؤمنان(ع) چند قدمی آن یهودی را در مسیری که می رفت همراهی کردند، آن یهودی دلیل همراهی امام را پرسید، امام فرمودند، این دستور دین ما است که همسفر خودمان را گرامی بداریم، آن شخص یهودی با ملاحظه رفتار امام بلافاصله مسلمان شد.

وی ابراز کرد: انسان اگر در ارتباط با یک شخص غیر متدین قرار گرفت و قصد داشت دین او را اصلاح کند باید به ارتباطش دوام بخشد تا به مقصود مورد نظرش که هدایت فرد است، برسد.

آیت الله مهدوی اذعان کرد: یکی از دلایل پرداخت زکات ایجاد ارتباط عاطفی بین افراد جامعه است؛ دل غیر مؤمن بدین واسطه با مؤمنان و اسلام الفت می گیرد و این عمل می تواند عاملی برای گرویدن او به دین اسلام شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه تأکید کرد: افرادی که ظالم هستند و کمک کردن به آن ها می تواند در سیر ظلم کردنشان اثر صعودی بگذارد، لایق دریافت کمک نیستند چرا که فارغ شدن این افراد از دنیا، فکر آن ها به سمت ظلم به مظلومان سوق می دهد، به همین دلیل است ما که دعا می کنیم خدایا دشمنان را به ظلم خودشان مشغول کن چرا که مشغول شدن آن ها به دنیا فکر ظلم را از سرشان بیرون می کند.

بهائیت مورد حمایت استکبار جهانی است

وی ابراز کرد: بر اساس نظر مراجع تقلید معامله کردن با افراد یهودی و بهایی اشکالی ندارد مقید به این که آن شخص غیر مسلمان پول را صرف تبلیغ دینش نکند.

آیت الله مهدوی گفت: تعداد زیادی از فتنه گران سال 88 از فرقه بهایی بودند، این افراد بودند که به عاشورا و امام حسین(ع) توهین کردند؛ بهایی ها مورد حمایت اسرائیل هستند ولی اصلا فکر نمی کنند که اصالت دین ساختگی آن ها از کجا نشئت گرفته و چرا خود اسرائیلی ها به فرقه آن ها گرایش پیدا نمی کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در پایان اضافه کرد: در گرایش به دین اسلام اکراهی وجود ندارد و تا زمانی که غیر مسلمانان علیه نظام و اسلام فعالیت نداشته باشند، کاملا آزاد هستند./867/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات