۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۳۵۸۳۱
نمایشگاه مطبوعات؛

راهکارهای نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه

دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف از مسؤولان خواست که با انجام برنامه های فرهنگی و بهره گیری از ساختارهای اجتماعی و هنری، احساس نسل جوان را به حجاب و عفاف ترغیب کنند.
مهمانان غرفه خبرگزاری رسا در سومین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها
مهمانان غرفه خبرگزاری رسا در سومین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام محمد محسن دعایی،  دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا با مدیران و خبرنگاران این رسانه حوزوی دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام دعایی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف گفت: خداوند علاقه این فرهنگ را در اصل خلقت انسان قرار داده است، بنابراین، عفاف یکی از خصلت های فطری انسان است.

وی با بیان اینکه شاخصه اصلی تمایز انسان ها وحیوانات مقوله حیاء مداری است، گفت: پایبندی انسان ها به رفتاری ها حیاء­مند و عدم تقید حیوانات به این رفتار مرز بین انسان و حیوان را مشخص می­کند.

دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف  با بیان اینکه حیوان خوک مظهر بی­حیایی میان حیوانات است، ابراز کرد: متأسفانه انسان مدرن امروز در بی عفتی و انحطاط همتراز خوک­ها شده است و غربی­ها رفتارهایی در مسأله حیاء نشان می­دهند که تنها در زندگی خوک­ها مشاهده می­شود.

وی با اشاره به فلسفه حرام بودن گوشت خوک در اسلام بیان کرد: افزون بر اینکه گوشت خوک پر از انگل است، بر اثر خوردن آن خصلت های این حیوان به زندگی انسان ها ورود پیدا میکند؛ بنابراین یکی از عوامل بی­عفتی در جوامع غربی مصرف بی رویه گوشت خوک است.

وی خروجی حیا و عفت را سبک پوشش عفیفانه دانست و گفت: سبک پوشش عفیفانه سبب وقار حفط حریم شخصی بشر می شود و انسان عفیف به گونه ای لباس می پوشد که اجازه نگاه بد به قلب های مریض به خویش نمی دهد.

وی در ادامه سخنانش به راهکارهای نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و گفت: فردی که آگاهانه و هوشیارانه یک مسأله را می خواهد انتخاب کند ابتدا باید از ارزش و اصالت آن رفتار آگاهی یابد و در مرحله بعد حس خوبی به آن پیدا کند.

دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف  ابراز کرد: راه نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه اسلامی این است که با راهکارهای سنجیده و اثربخش هم آگاهی لازم و نیز با انجام برنامه­های متعدد انگیزه لازم را نسبت به حجاب و عفاف به نسل جوان انتقال دهیم.

 حجت الاسلام دعایی بیان کرد: مسؤولان با انجام برنامه های فرهنگی با بهره گیری از ساختارهای اجتماعی، هنری، احساس نسل جوان را به حجاب و عفاف ترغیب کنند.

 دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف در پایان سخنانش گفت: به تصویر کشیدن زندگی خانم هایی که هردو سبک زندگی را تجربه کرده اند و مدتی از عمر خویش عناصر سبک زندگی غیر عفیفانه را داشته­اند ولی بعد از آگاهی به سبک زندگی عفیفانه روی آورده­اند و حجاب اسلامی را انتخاب کرده اند و  همچنین آوردن مستنداتی از گرایش جامعه غربی به سبک زندگی عفیفانه و حجاب و حیا می­تواند در ترغیب جوانان به سبک زندگی عفیفانه مؤثر باشد./۹۹۸/پ۲۰۱/ی

 

 

 

 

ارسال نظرات