۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۵۳۵۹۱۲

جدیدترین تحولات میدانی یمن

تازه‌ترین حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به یک منطقه در یمن، ۸ شهید و ۲۵ زخمی بر جا گذاشت.
بمباران انفجار

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به بخش بلاد‌الروس در جنوب صنعا، 8 شهروند یمنی به شهادت رسیده و 25 نفر نیز زخمی شدند.

یک منبع نظامی از عملیات نظامی منحصر به فرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه مزدوران عبدربه منصور هادی رییس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور در اطراف کوه الهان در تعز خبر داد.

وی افزود که این عملیات منجر به کشته شدن بیش از 18 مزدور و زخمی شدن ده‌ها تن از آن‌ها شد.

یک منبع نظامی دیگر گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کوه القوز در منطقه الکدحه در شهرستان المعافر واقع در تعز را به‌طور کامل پاکسازی کرده و شماری از مزدوران را به اسارت گرفتند.

یگان توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پیش از این مرکز تجمع مزدوران در جنوب غرب چهار‌راه موزع را در هم کوبید.

طی ماه‌های گذشته، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حملات خود به مواضع متجاوزان و مزدوران آنها در جبهه‌های مختلف را تشدید کردند.

این در حالی است که در ماه سپتامبر، مواضع متجاوزان در نجران، عسیر، و جیزان شاهد بیشترین عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بودند که در پی آن خسارات سنگینی به ارتش سعودی و تجهیزات جنگی مختلف آن وارد شد.

نیروهای یمنی همچنین در ماه گذشته میلادی علاوه بر انجام حملات زمینی، حملات موشکی خود به مواضع متجاوزان را نیز تشدید کردند که در پی این حملات، خسارات سنگینی به ائتلاف متجاوز سعودی وارد آمد.

در مقابل جنگند‌ه‌های ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران نیز هر روز مناطق مسکونی یمن و زیرساخت‌های این کشور را هدف حملات هوایی، زمینی و دریایی قرار می‌دهند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات