۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۳۵۹۴۴
آیت‌الله محمدی ری شهری:

طب سنتی نباید به نام اسلام معرفی شود

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه وزارت بهداشت باید با مدعیان دروغین طب سنتی که علم را با خرافات آلوده کرده‌اند به جد برخورد کند، گفت: طب سنتی نباید به نام اسلام معرفی شود.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری پیش از ظهر امروز در دیدار با محمود خدادوست مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل دفتر طب سنتی ایرانی اسلامی که در دانشگاه علوم و حدیث صورت گرفت، با اشاره به سخنان مطرح شده روزهای اخیر درباره طب اسلامی، گفت: این که تصور شود ما یک نظام کامل طبی از تشخیص تا درمان به نام طب اسلامی داریم کلامی نادرست است.

وی افزود: اما اگر مقصود روایاتی باشد که با استفاده از آن می‌توان در مسائل طبی مد نظر اسلام بهره برد، این سخن صحیح است.

آیت‌الله محمدی ری شهری با اشاره به رشد روزافزون انواع طب اعم از سنتی، گیاهخواری، سوزنی و غیره در سال‌های اخیر، ابراز کرد: تجربه نشان داده که این طب‌ها برخی موفقیت آمیز بوده و بعض دیگر قابل بهره‌برداری نبوده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید براینکه همه کتب طبی باید به صورت علمی و آزمایشگاهی مورد تحقیق قرار گیرد، اظهار داشت: از این طریق می‌توان به یک آگاهی خوب دست یافت که این روش طبی برای چه افراد و با داشتن چه شرایط و موقعیتی سودمند و مفید است تا از این طریق با رعایت قواعد علمی بتوان این روش طبی را در اختیار بیماران قرار داد.

ریيس موسسه دارالحديث در توصیه به وزارت بهداشت، اظهار داشت: وزارت بهداشت باید با مدعیان دروغین طب سنتی که علم را با خرافات آلوده کرده‌اند به جد برخورد کند و در عین حال آموخته‌های طبی را جمع آوری کرده و مورد آزمایش علمی قرار دهد تا از این طریق نتایج به دست آمده را در اختیار مردم قرار دهد.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: این طب باید به نام طب سنتی عنوان شود نه طب اسلامی که اگر کسی از آن نتیجه نگرفت به نام دین تمام نشود، انتظار می رود وزارت بهداشت مشکلات پیش آمده را در نهایت اعتدال باید برطرف کند./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات