۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۵۳۶۰۲۴
نمایشگاه مطبوعات؛

دولت‌ کارنامه قابل قبولی در عرصه فرهنگ ندارد

حجت الاسلام دانشی با بیان اینکه دولت‌ کارنامه قابل قبولی در عرصه فرهنگ ندارد، گفت: اگر مسؤولان به وضعیت فرهنگی کشور بی‌توجهی کنند، این عرصه چهره دیگر خویش یعنی ولنگاری فرهنگی را نمایان خواهد کرد.
حجت الاسلام دانشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس دانشی فعال فرهنگی و مشاور معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا با دبیران و خبرنگاران این رسانه حوزوی دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام دانشی به آسیب‌شناسی فرهنگی در جامعه پرداخت و گفت: انقلاب ما بیش از هر مسأله دیگر، انقلاب فرهنگی بوده است و دید‌گاه‌های فراوانی از بزرگان نظام در عرصه فرهنگی داشته‌ایم و انتظار می‌رفت که دیدگاه‌ها در حد شعار باقی نمی‌ماند و فعالیت‌های عملی نیز در این زمینه صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه نظام کارنامه قابل قبولی در عرصه فرهنگ ندارد، بیان کرد: تمام دولت‌ها در عرصه مهم فرهنگی نمره قبولی نگرفته‌اند، در حالی که باید پژوهش‌های اساسی و بنیادی در عرصه گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی تدوین و به جامعه عرضه شود.

مشاور معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد بیان کرد: متأسفانه وضعیت مواد مخدر در کشور هر روز بدتر شده است و همچنین در عرصه حجاب و عفاف حرکت رو به رشدی نداشته‌ایم و شاهد پدیده‌های ناهنجاری در این زمینه هستیم.

حجت الاسلام دانشی به لزوم توجه ویژه مسؤولان به حوزه فرهنگی اشاره کرد و افزود: اگر مسؤولان به وضعیت فرهنگی کشور بیتوجهی کنند، این عرصه چهره دیگر خویش یعنی ولنگاری فرهنگی را نمایان خواهد کرد.

این فعال فرهنگی درباره علت گسترش ولنگاری فرهنگی در کشور گفت: توسعه شگرف رسانه‌ها و فضای مجازی و دسترسی آسان نسل جوان به مطالب آن، سبب گسترش تهاجم فرهنگی و ولنگاری فرهنگی در کشور شده است.

حجت الاسلام دانشی با بیان اینکه برخلاف موفقیت‌های کلان نظام اسلامی در عرصه‌های گوناگون، مسؤولان در زمینه فرهنگی موفق عمل نکرده‌اند، افزود: گاهی مؤمنان به وضعیت قبل از انقلاب در عرصه فرهنگی غبطه می‌خورند؛ در حالی که اگر انقلاب اسلامی نبود به مراتب شاهد وضعیت فرهنگی بدتر از شرایط کنونی در جامعه بودیم./۹۹۸/پ۲۰۱/ی

ارسال نظرات