۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۳۶۱۲۰
نمایشگاه مطبوعات؛

تلاش مجلس برای ساماندهی مسایل فرهنگی کشور

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از تلاش کمیسیون فرهنگی مجلس برای تصویب قانون‌های جامع نظام رسانه، ساماندهی سینما و اداره صدا و سیما خبر داد.
 حجت الاسلام احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا با دبیران و خبرنگاران این رسانه حوزوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام آزادی‌خواه  کارکرد دولت را در عرصه فرهنگ قابل نقد دانست و ابراز داشت: یکی از اقدامات راهبردی که دولت در عرصه فرهنگ باید انجام دهد توسعه و اصلاح ساختار فرهنگی کشور و مبارزه با ورود خرده‌فرهنگ‌های وارداتی است؛ از این رو رهبر معظم انقلاب امسال در بدو ورود نمایندگان  به مجلس به ولنگاری فرهنگی در کشور اشاره‌ای داشته‌اند.

وی با بیان اینکه مطبوعات کشور در عرصه قانون‌مندی با مشکل جدی روبه‌رو هستند، گفت:  قانون نظام جامع رسانه به بهانه ارائه لایحه دولت به مجلس مسکوت مانده است و متأسفانه تاکنون از سوی دولت لایحه‌ای ارائه نشده است؛ از این رو مجلس مصمم است که نظام جامع رسانه را به تصویب برساند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: قانون نظام جامع رسانه در بردارنده مطالبات اصحاب فرهنگ و رسانه، مطبوعات، نشریات و خبرگزاری‌ها است.

وی با بیان اینکه سینمای کیفی جمهوری اسلامی در خطر جدی است، بیان کرد: اکنون درحوزه سینما با چالش جدی مواجهه هستیم و به جشنواره فلیم انتقادهای صحیحی وارد شده است و همچنین جنجالیترین موضوع هنر برگزاری کنسرت‌ها در کشور بوده است که با مدیریت سازمان یافته دولت می‌توانست این مسأله از بحران خارج شود که متأسفانه این اتفاق روی نداده است.

حجت الاسلام آزادی‌خواه در پایان سخنانش ابراز داشت: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی مسائل فرهنگی کشور درصد تصویب قانون جامع نظام رسانه، قانون ساماندهی حوزه سینما و ارائه طرح اداراه صدا وسیما است./۹۹۸/پ۲۰۱/ی

ارسال نظرات