۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۳۶۱۳۰
نمایشگاه مطبوعات؛

حاج‌بابایی: حوزه‌های علمیه خوراک تازه فرهنگی به جامعه بدهند/ مجلس کار خود را کرد حالا نوبت دولت است

نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت حوزه‌های علمیه در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: ما اگر بتوانیم خوراک مورد نیاز جامعه را از حوزه‌ها آماده کنیم و در اختیار جامعه قرار دهیم قطعا آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.
مهمانان غرفه خبرگزاری رسا در پنجمین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در بیست‌و‌سومین نمایشگاه مطبوعات درباره راه‌کارهای مجلس برای موضوع ولنگاری فرهنگی گفت: کار فرهنگی یک کار عمیق و فنی است و وقتی حرف از فرهنگ و مؤلفه‌های فرهنگ می‌شود باید قدری عمیق‌تر و وسیع‌تر نگاه کنیم.

وی ادامه داد: در جامعه ما همه‌ی مولفه‌ها بروی فرهنگ تاثیرگذار است، در کشور از اقتصاد، سیاست تا امنیت همه بروی فرهنگ ما تاثیر دارد، امروز فرهنگ ما مجموعه‌ای از اقداماتی است که دستگاه‌های مختلف، جامعه، خانواده و افراد را در برمی‌گیرد که هم با توان و قدرت کار می‌شود و هم در مقابل باتوان و قدرت استکبار که فرهنگ خاص خود را دارد مرود هجمه قرار می‌گیرد. 

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیچگاه در بحث فرهنگ نباید به این موضوع نگاه کرد که یک جاده مسطح و وسیع سرسبز وجود دارد و ما فرهنگ خود را به جلو نمی‌بریم، ما فرهنگ خود را روبه جلو حرکت می‌دهیم اما در برابر در این جاده مسطح و پرجاذبه صدها مانع قرار می‌دهند تا ما نتوانیم کار خود را انجام دهیم.

حاج‌بابایی بیادآور شد: اینکه دولت به معنای قوه مجریه یا همه دستگاه‌های سیستم آنچه را که وظیفه فرهنگی‌شان انجام می‌دهند غیرقابل قبول است، در حقیقت ما درحد انتظار در جامعه کارهای فرهنگی انجام نمی‌دهیم، کار خوب انجام می‌‌شود  اما توقعات را برآورده نمی‌کند، بنابراین دولت باید کارهای فرهنگی بیشتری انجام دهد.

وی افزود: مهم‌ترین کار فرهنگی امروز ما که دولت باید انجام دهد ایجاد اشتغال است، اگر بخواهیم به فرهنگ امروز جامعه کمک کنیم یکی از مولفه‌ها کمک به فرهنگ ایجاد اشتغال است، زیرا به دنبال اشتغال معیشت تامین می‌شود و در امتداد آن ازدواج، زندگی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، امنیت خانواده و ... فراهم می‌شود.

وزیر سابق آموزش‌و‌پرورش در رابطه با نقش حوزه‌های علمیه در کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه در فرهنگ ما جایگاه ویژه دارند اما نباید به آنها همچون وزارت ارشاد نگاه کرد، حوزه‌های علمیه ما باید خوراک به روز، مناسب و با نشاط فرهنگی تولید کنند.

حاج‌بابایی خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم خوراک مورد نیاز جامعه را از حوزه‌ها آماده کنیم و در اختیار جامعه قرار دهیم قطعا اکثریت جامعه از این غذا استفاده خواهند کرد، ما در باب مبانی دینی و احکام و همچنین ارائه آن به جامعه کمی عقب هستیم، حوزه ما امروز غنی و قدرتمند است اما اینکه این افراد بتوانند این احکام را به صورت یک خوراک حوشمزه به جامعه بدهند ضعف داریم.

وی درباره اتفاقات اخیر بر سر موضوع سپنتا و عدم ورود آن به شورای شهر یزد نیز بیان کرد: این موضوعی که مطرح شده انحرافی است، ما اول باید یاد بگیریم کاری را که در سطح تیم یک شهرستان است به تیم ملی ربط ندهیم، از سوی دیگر باید تدبیر کنیم زیرا در یک جامعه بین‌المللی زندگی می‌کنیم، ما حکم حکومتی داریم و نباید یک موضوعی که در سطح یک شهرستان می‌تان حل کرد به یک بحث ملی تبدیل کنیم.

نماینده مجس شورای اسلامی اضافه کرد: البته این حواشی نشان از بی‌تدبیری است و نشان می‌دهد که جامعه روز و جامعه جهانی را به خوبی نمی‌شناسیم و تاوان سنگینی را جامعه به این خاطر پس می‌دهد.

حاج‌بابایی در پایان در مورد تمکیل کابینه دوازدهم و عملکرد این دولت گفت: ما توانستیم تمام امکانات لازم را برای اینکه دولت بتواند خوب عمل کند در اختیار آنها قرار دادیم، از اینجا به بعد باید دولت پاسخگو باشد و آرزوی ما این است که دولت بتواند موفق باشد و نظام در کل بتواند موفقیت‌های بیشتری را کسب کند./816/۲۰۱/ح

ارسال نظرات