۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۵۳۶۱۷۶
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

راهپیمایی اربعین نمود فرهنگ تشیع و تجلی حماسه عاشورا است

عضو شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تجمع میلیونی مردم در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی را نمودی از فرهنگ شیعه برشمرد و گفت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی تجلی حماسه عاشورا و فرهنگ شهادت است.
حجت الاسلام رضا نوری حجت الاسلام رضا نوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد و عضو شورای حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در مراسم بدرقه طلاب، اساتید و روحانیان اعزامی به اربعین حسینی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، اظهار داشت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی فرصت مناسبی برای تبلیغ دین مبین اسلام و اندیشه محمدی است.

وی افزود: اینکه می‌بینیم پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی چند سالی است به یک حرکت جهانی تبدیل شده به طوری که افزون بر شیعیان پیروان ادیان و مذاهب دیگر هم با علاقه و میل شخصی در این مراسم شرکت می‌کنند نشان‌دهنده ارادت مردم جهان به امام حسین (ع) و گستردگی اندیشه و قیام حسینی است.

حجت‌الاسلام نوری اضافه کرد: در حقیقت اربعین حسینی روزی است که جابر بن عبدالله انصاری به همراه عطیه کوفی بعد از چهل روز و برای نخستین بار بعد از واقعه کربلا و روز شهادت سیدالشهدا (ع) به زیارت آن امام بزرگوار رفت و پایه‌گذار پیاده‌روی اربعین حسینی شد.

وی ادامه داد: جابر بن عبدالله انصاری بر اساس حدیثی که از حضرت محمد (ص) شنیده بود با وجود خفقان حاکم بر آن زمان با هدف زیارت سالار شهیدان از مدینه به کربلا آمد و به این طریق سنت اربعین و زیارت سالار شهیدان امام حسین (ع) از همان اربعین اول آغاز شد.

امام جمعه موقت بجنورد در ادامه با اشاره به اهمیت زیارت اربعین حسینی، تصریح کرد: امام حسن عسکری (ع) در حدیثی زیارت اربعین حسینی را یکی از شعارهای پنج‌گانه شیعیان و جزء پنج علامت شیعه دانسته که اهمیت زیارت اربعین را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: طبق حدیث امام حسن عسگری (ع) زیارت اربعین حسینی که تنها برای امام حسین (ع) و احیای قیام عاشورا است نمودی از فرهنگ شیعه و پشتوانه‌ای برای مؤمنان به شمار می‌رود؛ به طوری که ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین هم به برپایی آن سفارش بسیار کرده‌اند./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات