۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۵۳۶۲۱۵

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

ادای احترام طلاب و روحانیان خراسان شمالی زائر اربعین به شهدا، تشییع پیکر مطهر یک شهید دوران دفاع مقدس در بجنورد و تمدید مسابقه کتابخوانی «مهمان امام» تا ۲۸ آبان ماه عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  طلاب، اساتید و روحانیون خراسان شمالی قبل از اعزام به مراسم اربعین حسینی، به مقام والای شهیدان این استان ادای احترام کردند.

طلاب، اساتید و روحانیون خراسان شمالی اعزامی به آیین اربعین حسینی صبح امروز پس از برگزاری مراسم بدرقه در امامزاده سید عباس (ع) بجنورد، با حضور بر سر مزار شهدا با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، یاد و خاطره آن‌ها را گرامی داشتند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم با قرائت فاتحه به مقام والای شهدا ادای احترام کرده و بار دیگر با آرمان‌های شهدای والامقام دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجدیدعهد و پیمان دوباره کردند.

مراسم بدرقه طلاب، اساتید و روحانیون خراسان شمالی به اربعین حسینی صبح امروز در محل آستان مقدس امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) با حضور خانواده‌های طلاب برگزار شد.

پیکر مطهر یک شهید دوران دفاع مقدس در بجنورد تشییع می شود

سرهنگ احیاء محمد امیری، مدیرکل بنیاد حفظ  آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی از تشییع پیکر مطهر یک شهید تازه تفحص شده ناجا در مرکز استان خبر داد و گفت: این شهید از شهدای تازه تفحص شده ناجاست که دوشنبه هفته آینده در بجنورد تشییع می شود.

وی گفت: پیکر مطهر شهید والامقام «محمود نیستانی» یکی از ۵۴ شهید تازه تفحص شده ناجا (ژاندارمری) دوشنبه هفته آینده پانزدهم آبان ماه با حضور عموم مردم شهید پرور خراسان شمالی در بجنورد تشییع می شود.

وی با بیان اینکه پیکر مطهر شهید والامقام «محمود نیستانی» روز یک شنبه چهاردهم آبان ماه وارد فرودگاه بجنورد می شود، به برگزاری آئین استقبال از پیکر پاک این شهید اشاره کرد و گفت: مراسم استقبال عصر روز یک شنبه ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه از محل کلانتری ۱۱ بجنورد و با حضور مردم و مسئولان به سمت مسجد انقلاب صورت خواهد گرفت که پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، آئین وداع با شهید معزز را خواهیم داشت.

سرهنگ امیری افزود: مراسم تشییع پیکر این شهید دوران دفاع مقدس صبح روز دوشنبه پانزدهم آبان ماه ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح از محل مسجد انقلاب تا میدان کارگر برگزار و سپس به گلزار شهدا بجنورد منتقل شده و در قطعه دوم گلزار شهدا به خاک سپرده می شود.

تمدید مسابقه کتابخوانی «مهمان امام» تا ۲۸ آبان ماه

هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از تمدید مهلت شرکت در مسابقه کتابخوانی «مهمان امام» تا ۲۸ آبان‌ماه خبر داد.

وی گفت: مهلت شرکت در مسابقه سراسری کتابخوانی «میهمان امام (ع)» تا 28 آبان همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) تمدید شد.

وی با بیان اینکه این مسابقه به همت انتشارات آستان قدس رضوی «به‌نشر» با همکاری معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی و کانون فرهنگی و هنری شهید ابراهیم روحی مشهد مقدس تدارک دیده شده است، افزود: این مسابقه با محوریت موضوعی امام رضا (ع) در دو بخش تستی و محتوایی برگزار می شود.

شیرازیان، کتاب‌های «یک قمقُمه دریا» اثر محمدهادی زاهدی، «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی و «بر مدار آفتاب» اثر محمدحسین پورامینی، «نگاهی به زندگی حضرت معصومه (س)» به قلم غلامرضا حیدری ابهری، «آفتاب خراسان» نوشته مرتضی دانشمند، «مثل امام رضا (ع) باش» اثر حسین میرزایی، «میهمان امام رضا (ع)» به قلم مرتضی دانشمند و «زندگی به سبک دخترانه» اثر مشترک امیرحسین بانکی‌پور و فاطمه مالکی را به عنوان  منبع سوالات بخش تستی معرفی کرد.

فروش ۵۵۰ میلیون تومانی دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی

رضا رضایی، دبیر ستاد اجرایی دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی، از فروش ۵۵۰ میلیون تومانی کتاب در این دوره از نمایشگاه خبر داد و گفت: در نمایشگاه کتاب امسال ۴۰۰ میلیون تومان خرید کتاب به صورت بن الکترونیکی و ۱۵۰ میلیون تومان هم به صورت نقدی توسط مردم استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه میزان فروش کتاب در نهمین نمایشگاه ۵۰۰  میلیون تومان در قالب ۳۵۰ میلیون تومان به صورت بن الکترونیکی و ۱۵۰ میلیون تومان به صورت نقدی و در هشتمین نمایشگاه ۲۸۰ میلیون تومان در قالب ۲۵۰ میلیون تومان بن الکترونیکی و ۳۰ میلیون تومان فروش آزاد و نقدی بود، افزود: این آمار نشان دهنده استقبال مطلوب مردم از فرهنگ کتاب و کتابخوانی است./9314/پ204/ب2

ارسال نظرات