۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۵۳۶۵۰۹
استاد حوزه‎ علمیه نجف:

موکب‎های حسینی باید پاسداران دین باشند

استاد حوزه‎های علمیه بر ضرورت داشتن اخلاص در خدمت به زائران تاکید کرد و خاطرنشان ساخت که موکب‎های حسینی باید با تبلیغ معارف اسلامی پاسداران دین باشند.
حجت الاسلام سید احمد الاشکوری از استادان حوزه علمیه نجف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد الاشکوری از استادان حوزه علمیه نجف در موکب آستان‎های مقدس عراق که در مسیر نجف به کربلا مستقر شده است، با اشاره به احادیثی از معصومان (ع) گفت:  کسی که انسانی را اطعام می‎دهد، خداوند متعال اجر و ثواب بسیار و غذای بهشتی به او اعطا می‎کند.

وی افزود: موکب‎های حسینی نقش بسیار تاثیرگذاری در احیا نهضت حسینی دارند و موجب ترویج امر به معروف و نهی از منکر می‎شود. مردم با برپایی موکب‎های حسینی عشق و علاقه خود را به سید الشهدا (ع) نشان می‎دهند.

این استاد حوزه‎های علمیه نجف خواستار تامین منابع مالی موکب‎های حسینی از مردم شد و ادامه داد: موکب‎های که از طریق دولت حمایت می‎شوند مورد پذیرش و قبول دولت نیستند.

وی اخلاص در خدمت به زائران حسینی را یکی از مسائل مهم در ایام اربعین حسینی دانست و گفت: خادمان حسینی بدون در نظر گرفتن پست و مقام‎های دنیایی خود و با اخلاص بسیار به خدمت زائران می‎پردازند.

حجت الاسلام الاشکوری افزود: هدف از برپایی موکب نباید فقط اطعام زائران باشند بلکه توجه به مسائل معنوی، بیان اهداف قیام امام حسین (ع)، حفظ سلامت دینی، اخلاقی، فکری و جلوگیری از ورود افراد نااهل به این مسیر بسیار حایز اهمیت است.

وی امام حسین (ع) را رمز وحدت امت اسلامی دانست و تصریح کرد: ما باید به همگان اعلام کنیم که امام حسین (ع) ما را تربیت کرد و اولین مرتبه از تربیت، وحدت است. خادمان حسینی باید از خودپسندی دور باشند و همه موکب‎ها را به منزله یک موکب در نظر بگیرند که در سرتاسر مسیرهای منتهی به حرم امام حسین (ع) برپا شده‎اند.

وی همچنین سلام حضرت آیت الله سیستانی را به صاحبان موکب‎های حسینی ابلاغ و از خداوند متعال قبولی اعمالشان را مسالت کرد./994/ب902/ف

ارسال نظرات