۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۳۶۶۳۳
مدير حوزه علميه پاكدشت:

ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت راهکار دشمنان برای غلبه بر مسلمانان است

استاد حوزه به نظريه انديشمندان غربي اشاره كرد و با بيان اينكه جنگ عليه مسلمانان ميسرنمي شود مگر با كشف حجاب و اختلاف افكني، گفت: دشمن در صدد است تا پرچم ولايت و مرجعيت را پايين آورد.
احمد ترابي احمد ترابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام احمد ترابي مدير حوزه علميه امام صادق(ع) پاكدشت در نشست دانش آموزان دختر پاسخ به شبهات ديني كه پيش از ظهر امروز در سالن آمفي تئاتر آموزش و پرورش شهرستان پاكدشت برگزار شد با ابراز اينكه شبهه در فكر مردم ابهام ايجاد مي كند، اذعان كرد: اگر شبهه ها پاسخ داده نشود آنگاه روي هم جمع شده و موجب كمرنگ شدن دين مي شود.

وي با اشاره به چاپ ميليونها نسخه كتاب و ايجاد هزاران شبهه عليه شيعه از سوی آل سعود، اذعان كرد: امروز ثانيه اي چهار هزار كلمه عليه شيعه در دنيا نوشته مي شود، اگر شبهه را پاسخ ندهي و در برابر آن سكوت كني به نوعي به آن شبهه تن داده‌اي.

استاد حوزه با بيان اينكه پشت هر ساختمان مجللي حتماً بنّاي قَدَري حضور داشته، افزود: اين جهان با عظمت هم حتماً آفريننده اي دانا دارد.

وي خطاب به دانش آموزان حاضر در اين برنامه اظهار داشت: الآن ما در جنگ اتمي نيستيم بلكه اين جنگ عقيدتي هست كه به اسم هسته اي شكل گرفته است.

اين مبلغ حوزوي با اشاره به مطلب يكي از نويسندگان بزرگ دنيا عليه شيعه، تصريح كرد: امروز عصر مدرنيته است، جنگ اتمي در كار نيست، بلكه جنگ انديشه ها و برخورد تمدنها در حال شكل گيري است.

وي با يادآوري اظهارات اوباما رييس جمهور سابق آمريكا بيان كرد: او به خود افتخار مي كرد كه اگر كاري هم نكرده باشد حداقل تنها كاري كه كرد اين بود كه گوشي هاي هوشمند را به ايران وارد كرد.

حجت الاسلام ترابي نظريه مايكل برانت مبني بر جنگ عليه مسلمانان را يادآور شد و افزود: برانت معتقد است جنگ عليه مسلمانان هيچ گونه ميسرنمي شود مگر با كشف حجاب.

وي اضافه كرد: حكومت پهلوي خواست كه حجاب را بردارد اما نتوانست، خواست تا مجالس روضه را برچيند اما ايران امروز تبديل به حسينيه عظيم ابا عبدالله(ع) شده است.

اين خطيب توانا به راهكار ديگر نظريه پردازان غربي عليه شيعيان اشاره كرد و گفت: اختلاف افكني بين مرجعيت از ديگر برنامه هاي دشمن است، آنها مي خواهند تا مردم را با روحانيت در بياندازند و بين مردم و علما فاصله ايجاد كنند، در صدد هستند تا پرچم ولايت و مرجعيت را پايين آورند.

وي با ذكر چند نمونه از شبهات پيرامون پوشش چادر، ابراز كرد: برخي مي‌گويند چادر زور و اجبار است، چادر جز محدوديت چيزي ندارد، اما بايد دانست آن كه چادر ندارد به ظاهر شايد آزادتر باشد ولي متأسفانه با فلسفه اصلي حجاب آشنايي ندارد.

مدير حوزه علميه امام صادق(ع) پاكدشت در بخش ديگري از سخنانش نظريه فوكوياما ژاپني الاصل مبني بر پيچيده شدن نسخه جهان در سال 2012 را يادآور شد و افزود: آن زمان همهمه اي بين مردم پيش آمد اما عده اي غافل بودند كه به اعتقاد شيعه تا مهدي(عج) نيايد همين روال دنيا ادامه خواهد داشت.

وي در پايان با ذكر اظهارات كشيش مسيحي كه گفت اگر حسين(ع) براي ما بود، ما امروز جهان را گرفته بوديم، در پاسخ به شبهات پيرامون فوايد برگزاري هيئات مذهبي، خاطر نشان كرد: يك زن كانادايي بعد از حضور در هيئت عزاداري واقع در تهران ‌آنجا را جارو و باقيمانده برنجهاي نذري را جمع مي كرد سپس هر روز در منزلش كه كانادا بود يك دانه از آن برنجها را به نيت شفا مصرف مي كرد./804/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات