۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۵۳۶۸۰۱
مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور خبر داد؛

تشکیل مرکز جامع آموزش های کاربردی روحانیت

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه طرح مرکز آموزش های کاربردی روحانیت به مقام معظم رهبری عرضه شد و از سوی ایشان مورد استقبال قرار گرفت، گفت: این طرح برای توانمند سازی طلاب در محل خدمت آنها همچون عقیدتی سیاسی در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام عبدالفتاح نواب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور امروز در جلسه مشترک با اساتید و مسؤولان حوزه های علمیه ارومیه، با اشاره به تغییر ساختار امتحانات شفاهی، اظهار داشت: امتحانات شفاهی در سیستم قبلی مصوبه سال ۷۳ است.

وی با بیان اینکه این تغییرات به معنای بی ثباتی برنامه های حوزه نیست، گفت: تغییرات سریع در حوزه های علمیه با استناد به تغییر در امتحانات شفاهی صحیح نیست و نه ثابت بودن دلیل بر صحت برنامه است و نه تغییر دلیل بر بی تو جهی  است.

مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور با اشاره به تشکیل کار ویژه های روحانیت، گفت: برنامه ریزی های در این زمینه صورت گرفته است و مدرسه ای برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این طرح از سوی آیت الله اعرافی در محضر مقام معظم رهبری نیز مطرح شد که با استقبال ایشان روبرو شدیم، ادامه داد: برای مثال طلابی که پایه ده خود را به اتمام رساندند در یک دوره ای زمینه لازم برای حضور در عقیدتی سیاسی را به دست خواهند آورد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به وجود چارت تشکلیلاتی در حوزه ها و مدارس علمیه، ابراز داشت: همچنین مدارس به سه قسم مدارس برخوردار، نیمه برخوردار و محروم تقسیم می شود که حمایت از مناطق محروم بیش از دیگر مدارس است.

وی با بیان اینکه نظام جدید حوزه های علمیه یک ضرورت بود، ادامه داد: ورودی حوزه های علمیه ما طلاب سیکل، دیپلم و گاه لیسانس بودند که این نیازمند تفکیک بود و در نظام جدید در نظر گرفته شد، اما این به معنای بی اشکال بودن نظام جدید نیست.

مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور با  تأکید بر اشکال یابی و رفع مشکلات این طرح، گفت: در این طرح پژوهش سهم بسزایی دارد و در آن به امر پژوهش توجه بیشتری شده است.

وی با بیان اینکه سند چشم انداز حوزه های علمیه در ۱۱ نظام جامع تدوین شده است، افزود: در آن مسائلی چون پژوهش، تهذیب، گزینش و دیگر موضوعات مورد توجه بوده است، فقه و اصول نیز جزء شاکله اصلی حوزه های علمیه است و هیچ گاه قابل حذف در ذیل بحث تخصصی سازی نیست./۸۵۴/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات