۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۳۶۸۱۶
آیت الله ری شهری:

گناه منشأ اصلی مشکلات انسان در زندگی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه لذت و شیرینی عبادت با پرهیز از گناه میسر می‌شود، گفت: گناهان منشأ اصلی مشکلات انسان در زندگی است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد با اشاره به این فراز از دعای مکارم الاخلاق که امام سجاد(ع) می‌فرماید: «ولا تبتلنی بالکسل عن عبادتک» گفت: نکته‌ای که در تبیین این عبارت وجود دارد این است که سستی و کاهلی در عبادت یکی از کیفرهای الهی است.
وی افزود: طبق آنچه که در روایات آمده این حالت که انسان گاهی احساس می‌کند حال خواندن نماز، عبادت و انس با خدا را ندارد یک نوع کیفر و عقوبت الهی است، در چنین حالتی انسان باید اعمال و رفتار خود را بازبینی کند و بیابد که چه عملی مرتکب شده که خداوند لذت مناجات با خودش را از او دریغ کرده است.
آیت‌الله محمدی ری شهری با استناد به روایتی از امام محمد باقر(ع)، اظهار داشت: حضرت فرمودند: « ان لله عقوبات فی القلوب و الابدان و وهن فی العباده و ما ضرب عبد بعقوبه من قسوه القلب» خداوند به خاطر گناهانی که انسان مرتکب می‌شود کیفرهای مختلفی مانند کیفرهای قلبی، جسمی، مشکلات زندگی و سستی در عبادت دارد، در پایان روایت حضرت می‌فرمایند: بالاترین عقوبتی که خداوند انسان را به آن مبتلا می‌کند قساوت قلب یا سخت شدن دل است.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه گناهان منشأ اصلی مشکلات انسان در زندگی است، گفت: خداوند در کیفر برخی از گناهان حال عبادت را از انسان می‌گیرد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطر نشان کرد: مردی خدمت امیرمومنان علی(ع) عرض کرد من دیشب خواب ماندم و نتوانستم نماز شب بخوانم حضرت به آن مرد فرمودند: تو مردی هستی که گناهانت دست تو را بسته است./813/
پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات