۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۵۳۶۸۴۶
اربعین؛

توجه ویژه علمای سلف به راهپیمایی اربعین

استاد حوزه علمیه با اشاره به ابعاد مختلف راهپیمایی اربعین و حضور گروه های تفکیری در عراق تأکید کرد که امروز بعد سیاسی راهپیمایی اربعین مهم تر از زیارت است.
کوله نوشته های زائرین اربعین / مسیر پیاده روی از نجف به کربلا /زوار/اربعین/زائر/الاربعین/الزائر/مشات/ arbaee/ arbaeen_walk/ arbaeen_pilgrimage

حجت الاسلام مهدی رادفرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت ویژه زیارت اربعین و حضور در مانور عظیم راهپیمایی اربعین عنوان کرد: اهمیت این مسأله از دو بعد است، یکی آن که زیارت اربعین بدون شک از شعائر اسلامی است که در آموزه های دینی بر آن تأکید ویژه شده است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: از طرف دیگر در زمان فعلی با توجه به فعالیت داعش و گروه های تکفیری بعد سیاسی نیز پیدا کرده است که اهمیت دو چندانی دارد و به همین جهت هرچه با شکوه تر و عظیم تر برگزار شود هم تیری در چشم دشمنان و هم حفظ شعائر الهی خواهد بود.

وی با اشاره به این که اصل زیارت اربعین نیز با حضور جابر بن عبدالله انصاری در سرزمین کربلا بوده است، خاطرنشان کرد: آن طور که در تاریخ نقل شده است در این روز یعنی روز اربعین اسرای شام نیز با حضور در کربلای معلا به زیارت قبر امام حسین(ع) رفته اند. سیره معصومین بوده است که به عنوان پیاده روی یا سواره به زیارت امام حسین(ع) می آمدند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب تصریح کرد: در اهمیت زیارت امام حسین(ع)  در اربعین شکی نیست؛ همچنان که در کتاب کامل الزیارات در باب زیارت اربعین ثواب های زیادی بیان شده است و بین علمای قدیم نیز مرسوم بوده که از نجف تا کربلا پیاده به زیارت امام حسین(ع) می رفتند.

وی با اشاره به درس هایی که می توان از حرکت جهانی اربعین گرفت، یادآور شد: امام حسین(ع) در روز عاشورا درس های زیادی به محبان خود دادند که بنده 25 مورد را استخراج کرده ام که نماز، اخلاص، عبودیت، عرفان، معرفت به خدا و شهدای کربلا نسبت به خدا و ارتباط حضرت با جوانان از جمله آنها است.

حجت الاسلام رادفرد در بخش پایانی این گفت‌وگو با اشاره به برکات دیگر حضور مردم در این راهپیمایی ابراز داشت: امروز با این راهپیمایی عظیم می توانیم این موارد و درس هایی که امام حسین(ع) به یاران خود دادند، را در وجود خودمان تمرین کنیم./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات