۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۳۷۱۹۶
شیخ الازهر:

دوری غرب از آموزه‌های دینی نتیجه اندیشه‌های الحادی است

شیخ الازهر با اشاره به نقش دین در گسترش صلح جهانی اظهار داشت که دوری جهان غرب از آموزه‌های دینی برخاسته از رویکردهای الحادی و مادی انگارانه است.
احمد طیب شیخ الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، سومین نشست بین‌المللی «شرق و غرب به سوی گفت‌وگوی تمدن‌ها» در حالی عصر دیروز چهارشنبه به پایان یافت که احمد طیب شیخ الازهر در سخنان اختتامیه بر ضرورت گسترش فرهنگ همزیستی مسالمت‌آمیز تاکید کرد.

احمد طیب در سخنان اختتامیه خود با اشاره به اهمیت حمایت از گفت‌وگوی تمدن‌ها خاطر نشان کرد که این امر به گسترش فرهنگ محبت، همزیستی مسالمت‌آمیز و ساخت فردایی بهتر کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: ادیان الهی نمی‌توانند عامل شقاوت و بدبختی انسان‌ها باشند زیرا فلسفه نزول شریعت، هدایت بشری است. الازهر و شورای حکمای مسلمان آمادگی دارد تا تجربیات خود در زمینه ترویج اندیشه صلح جهانی را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

شیخ الازهر با مطرح ساختن موضوع دین به عنوان ریسمان نجات بشریت، بر اولویت دین نسبت به سایر موضوعات مانند جهانی شدن اشاره و تصریح کرد: جایگاه دین در جهان شرق و جهان غرب یکسان نیست بلکه بسیار متفاوت است.

طیب دوری غرب از آموزه‌های دین را برخاسته از فلسفه مادی و الحادی دانسته و اظهار داشت: جهان بینی مادی و الحادی غرب به موضوع دین با دید تمسخر و بازگشت به دوران جهالت و تاریکی نظر می‌کند.

از سوی دیگر کاردینال جان لویس توران رییس شورای پاپی نیز با بیان آنکه مسؤولان دین به تنهایی توانایی برقراری صلح را ندارند، گفت: با همکاری و همفکری ادیان سراسر جهان می‌توان به صلحی پایدار دست یافت./981/ب902/ر

ارسال نظرات