۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۵۳۷۲۶۰
بوشهر حال و هوای کربلا به خود گرفت؛

پیاده روی دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی در بوشهر با تجلی شور و شعور عاشورایی

امروز و همزمان با حرکت سیل عاشقان امام حسین(ع) در کربلای معلی و سراسر کشور پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در بسیاری از شهرستان های استان بوشهر برگزار شد.
پیاده روی اربعین حسینی در بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر امروز و همزمان با سیل عاشقان امام حسین(ع) در کربلای معلی و سراسر کشور پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در بسیاری از شهرستان های استان بوشهر برگزار شد.

مردم عاشق اهل بیت(ع) در شهر بوشهر پس از اقامه نماز ظهر و زیر تابش آفتاب خود را به میعادگاه رساندند تا قدم به قدم مسیر بسیج مرکزی در خیابان امام خمینی(ره) تا کارگاه ساخت ضریح خیمه گاه امام حسین(ع) را با پای پیاده بپیمایند و علاوه بر به نمایش گذاشتن صحنه هایی زیبا از شور و شعور حسینی، عهد و میثاق مجددی را با امام حسین(ع) ببندند.

جاماندگانی که بر هر دلیل نتوانسته بودند خود را در مسیر بهشتی نجف به کربلای معلی حضور داشته باشند در شهر خود با گذر از ایستگاه های صلواتی در بین مسیر خود را به کارگاه ساخت ضریح خیمه گاه امام حسین(ع) رساندند و در بین راه در قالب گروه های عزاداری در ماتم چهلمین روز از شهادت اباعبدالله الحسین(ع) بر سر و سینه زدند.

در این راهپیمایی حسینی که حضور چشمگیر هیئات مذهبی درآن  نمود داشت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز با حضور در بین راهپیمایان اربعین حسینی در این همایش بزرگ معنوی شرکت کرد.

هرچند هزاران کیلومتر تا میعادگاه عاشقی در عراق فاصله است اما دل های بیش از هزار عاشق با کوله باری از اشتیاق راهی کرب و بلا شد و عطش و شوق زیارت یار از دورادور در سرزمین نخل و آفتاب و ساحل نشینان بوشهر به زیبایی تجلی یافت.

آنان آمده اند تا این پیام را در سراسر گیتی بگسترانند که اگر تشیع زنده است و اگر اسلام رونق دارد، از برکت همین قیام امام حسین(ع) و یاران با وفایش و خون‌های پاک آنان است.

در شهرستان دیر نیز مردم دلداده اهل بیت(ع) مسافت 10 کیلومتری امامزاده سید مرتضی به طرف امامزاده شاه ابوالقاسم و جنت الشهدا با پای پیاده پیمودند تا دیگر نقطه این استان محب اهل بیت(ع) تجلی شور و شعور حسینی را پیش چشم یک عالم به نمایش گذارد./۸۳۳/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات