۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۳۷۳۲۰
امام جمعه شهرری:

بحران لبنان، توطئه سفارشی عربستان و سرآغاز سقوط آل سعود است

امام جمعه شهرری با بیان اینکه بحران لبنان توطئه سفارشی عربستان و سرآغاز سقوط آل سعود است، گفت: در حال حاضر دزدان سعودی به جان یکدیگر افتاده اند که این نشان از فروپاشی عربستان دارد.
شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته جمعه که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: هرچه زمان می گذزد ما بیشتر به محتوای کلام حضرت زینب کبری(س) در مجلس یزید که فرمودند: یزید تو نمی‌توانی نام ما را حذف کنی، پی می‌بریم.

وی افزود: امروز پس از 1400 سال از کلام نورانی حضرت زینب(س) ما شاهد حضور میلیونی زائران حسینی از اقشار مختلف مردم اعم از مسلمان و غیر مسلمان در همایش اربعین هستیم که این نشان از پیروزی دین، معنویت و خون بر شمشیر دارد و این حضور تجلی عظمت امام حسین(ع) در سراسر جهان است.

امام جمعه شهرری با تشکر از مهمان نوازی و میزبانی خوب مردم و مسؤولان کشور عراق از زائران حسینی، ابراز کرد: مردم عراق در طول سال سختی می‌کشند و هر چه دارند برای پذیرایی از زوار اربعین سرمایه می‌کنند، این مردم کریم قابل تقدیر و ستایش هستند.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به پیاده روی جاماندگان اربعین تهران، ابراز کرد: پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی که از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اتفاق افتاد را نباید کم ببینیم، روز گذشته قریب به دو میلیون نفر عاشق و دلداده حسینی خود را به آستان مقدس کریم اهل بیت(ع) رساندند که این نشان از تدین و عشق مردم به ویژه نسل جوان به مکتب اهل بیت(ع) دارد.

وی با اشاره به خنثی شدن توطئه تجزیه کشور عراق، گفت: ما بسیار خوشحال هستیم که این توطئه در کشور عراق خنثی شد، بارزانی دزد نفت بود او نفت کرکوک را می‌فروخت و پولش را به جیب شخصی خود می‌ریخت و آمریکا و اسرائیلی‌ها این دزد را علم کرده بودند تا اسرائیلی جدید در منطقه ایجاد کنند که با عنایت الهی رسوا شد.

امام جمعه شهرری با تبریک به پیروزی ملت عراق، سوریه و ایران در برابر داعش، تصریح کرد: بو کمال آخرین شهر اشغالی بود که به دست نیروهای مردمی از لوث وجود داعش پاکسازی شد داعش برای همیشه در این کشورها از بین رفت.

حجت الاسلام شاهچراغی درباره جریان سعد حریری، گفت: سعد حریری خدمت به ملت خود را نپذیرفت و سرسپردگی خود را به آل سعود نشان داد، این از نقشه های آمریکا و اسرائیل بود که می خواستند اوضاع لبنان را به هم بریزند و امروز عربستان، بحرین و امارات دستور دادند که نیرو و اتباعشان از لبنان خارج شوند که این نشان از توطئه و فتنه جدید عربستان در لبنان دارد.

وی ادامه داد: سعودی‌ها بدانند که لبنان، کشور دو دهه قبل نیست که بتوانند در آنجا جنگ و آشوب به پا کنند، امروز در لبنان رهبری قوی مثل سیدحسن نصرالله و نیروی مقاومت حضور دارد لبنان جایی نیست که مغزهای معتاد به الکل بتوانند در آن آشوب به پا کنند، ورود به لبنان همان و سقوط سعودی‌ها همان.

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه دلایل بسیاری نشان از فروپاشی عربستان دارد، خاطر نشان کرد: در این کشور دزدها به جان هم افتاده‌اند و این نشان از فروپاشی در عربستان است، خداوند اجازه نمی‌دهد خون مظلومان یمن از بین برود و عربستان آب خوش از گلویش پایین برود./813/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات