۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۳۷۵۴۹
امام جمعه تبریز:

شهید فرهنگی نماد غیرت جوانان آذربایجان است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم بصیرت، عشق، ولایت و آگاهی در مسیر جهاد و دفاع از کشور را از ویژگی های خاص شهدای مدافع حرم دانست.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید پاسدار وحید فرهنگی که با حضور اقشار مختلف مردم تبریز همراه بود، اظهار داشت: جوانان امروز با درک درست از مفاهیم اسلامی و اهداف انقلاب در عرصه های مختلف علیه دشمنان جهاد می‌کنند.

وی با بیان این‌که حضور با بصیرت جوانان در جبهه های نبرد علیه تروریست های تکفیری موجب ترس و واهمه دشمنان بوده است، خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که جوانان دهه هفتادی علاوه بر حضور داوطلبانه و عاشقانه در عراق و سوریه؛ با بینش و بصیرت انقلابی در عرصه های علمی و فناوری نیز فعالیت های ارزنده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که شهید فرهنگی نماد غیرت جوانان آذربایجان است، تصریح کرد: شهید فرهنگی والا با شهادت خود غیرت و بصیرت جوانان آذربایجانی را بار دیگر به همگان نشان داد و ملت قدرشناس تبریز این شهید والامقام را باشکوه و عظمت به دیار باقی بدرقه می کنند.

وی با تأکید بر این‌که وحید فرهنگی شهید ولایت است، گفت: شهادت به معنای سوختن در آتش عشق الهی برای تحقق نهضت جهانی حضرت ولی‌عصر(عج) است، بی تردید اگر فرهنگ شهادت‌طلبی که برگرفته از فرهنگ عاشورا است، از میان رفته بود؛ امروز دیگر چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران و پیروزی در دوران دفاع مقدس و همچنین جبهه‌های نبرد با تروریست های تکفیری در سایه تمسک به فرهنگ عاشورا و مکتب حسینی حاصل شده است، افزود: امروز شاهدیم که نسل جدید انقلاب عارفانه از حضرت سیدالشهدا(ع) آموخته و عاشقانه جان خود را فدای اسلام و انقلاب می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم بصیرت، عشق، ولایت و آگاهی در مسیر جهاد و دفاع از کشور را از ویژگی های خاص شهدای مدافع حرم دانست و گفت: اگر امروز در امنیت، اقتدار و استقلال به سر می بریم، در سایه مجاهدت‌ و ایثار رزمندگان و مدافعان حرم آل الله است.

وی نقش رهبری و ولایت فقیه در مقابله با توطئه های دشمنان منطقه‌ای و غربی را بی‌بدیل دانست و گفت: امروز هدف اصلی دشمنان تخریب نقش و جایگاه ولی فقیه در نظام اسلامی ایران است، ضمن این‌که انحراف در مسیر انقلاب و فراموشی کلیدواژه های ایثار، جهان، شهادت و مکتب حسینی از دیگر توطئه های دشمنان است./935/پ202/ب1

ارسال نظرات