۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۳۷۸۱۴
انقلابیون یمن:

همه کشتی‌های نفتی عربستان را هدف قرار می‌دهیم

رییس «کمیته عالی انقلابی یمن» در واکنش به تهدید ائتلاف سعودی جهت حمله به بندر الحدیده اعلام کرده در صورت عملی شدن این تهدیدات، کشتی‌ها و تمام تأسیسات نفتی عربستان را هدف قرار می‌دهند.
موشک های یمنی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از کیهان، رئیس «کمیته عالی انقلابی یمن» در واکنش به تهدید ائتلاف سعودی جهت حمله به بندر الحدیده (تنها محل ورود دارو و غذا به یمن) اعلام کرده در صورت عملی شدن این تهدیدات، کشتی‌ها و تمام تأسیسات نفتی عربستان را هدف قرار می‌دهند.

حمله موشکی نیروهای ارتش و کمیته مردمی یمن به فرودگاه بین‌المللی ریاض در روز یکشنبه (14 آبان) ائتلاف سعودی را در وضعیت بسیار بدی قرار داده به همین دلیل آل‌سعود به نوعی دنبال جبران خسارت است. از همین روی ائتلاف سعودی محاصره یمن را تشدید و تهدید کرده که بندر الحدیده، تنها گذرگاه ارسال کمک‌ها و مواد غذایی و دارویی به این کشور را هدف قرار خواهد داد. عربستان بارها از سازمان ملل و در مذاکرات یمن خواسته کنترل این بندر به طرف بین‌المللی واگذار شود. همزمان با این تهدیدات، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی احتمالا به عنوان یک اخطار، به استان الحدیده حمله کرده و 8 غیرنظامی را به شهادت رساندند و 8 نفر را هم زخمی کردند که این حمله با پاسخ کوبنده انصارالله مواجه شد.

در همین ارتباط تسنیم به نقل از المیادین نوشته، محمد علی الحوثی، رئیس ‌کمیته عالی انقلابی یمن اعلام کرده که «در صورتی که عربستان، الحدیده، بندر و ساحل را هدف قرار دهد، ما گام‌های بی‌سابقه‌‌ای علیه این کشور بر خواهیم داشت و می‌توانیم کشتی‌های نفتی عربستان را هدف قرار دهیم... حرکت ناوگان دریایی در سواحل یمن، مانند قبل در امنیت ادامه خواهد یافت و ما فقط متجاوزان را هدف قرار می‌دهیم و این چیزی است که از سوی عبدالملک الحوثی، رهبر انقلاب تاکید شده است.» به گفته الحوثی«از امروز به بعد همه تأسیسات نفتی بزرگ عربستان اهداف اصلی یگان‌ موشکی خواهند بود.»

از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، حمله مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور را در منطقه الحول در نِهم در شمال شرق صنعا دفع کردند که در پی آن سرهنگ زید البرح فرمانده مزدوران منصور هادی و شماری از همراهانش کشته شدند. در پی حمله غافلگیر‌کننده نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه‌های مزدوران سعودی در تپه الفجر در ناحیه جنوبی پادگان خالد بن الولید (خش موزع در جنوب غرب استان تعز) نیز شماری از آنها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه، دبیرکل حزب جوانان عدالت و توسعه یمن با‌اشاره به محاصره دریایی، هوایی و زمینی عربستان علیه یمن اعلام کرد، اگر سکوت سازمان ملل و حمایت آمریکا نبود سعودی‌ها جرات این کار را نداشتند. «بکیل الحمینی» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم تاکید کرد، تردیدی وجود ندارد که تصمیم اخیر عربستان مبنی بر بسته شدن تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی به تشدید بحران انسانی در یمن منجر خواهد شد و مردم این کشور با بحران کمبود غذا، دارو و مشتقات نفتی و هر آنچه که به واردات آنها وابسته هستند، مواجه خواهند شد. وی در پایان بیان داشت؛ واقعیت آن است که عربستان هرگاه از لحاظ نظامی از مبارزان یمنی شکست می‌خورد به سوی تشدید شرایط علیه مردم یمن می‌پردازد./۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات