۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۳۷۹۷۴
رییس مؤسسه اندیشه راهبر:

آیت الله نجفی همدانی رنج تبلیغ را به راحتی تحصیل ترجیح داد

دبیر کمیته علمی کنگره آقا نجفی همدانی گفت: آیت الله آقا نجفی با روحیه جهادی بزرگ شده بود و با روحیه ای انقلابی در راه تبلیغ دین فعالیت داشت.
آیت الله آقا نجفی(ره)

حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی دبیر کمیته علمی کنگره آقا نجفی همدانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به شخصیت آیث الله آقا نجفی همدان بیان داشت: آیت الله سید محمد حسین عرب زاده معروف به آقا نجفی یکی از علمای بزرگ دیار عالم پرور همدان به شمار می رود.

وی تصریح کرد: از این عالم فرزانه دو اثر گران بها در تفسیر قرآن کریم و شرح احادیث اهل بیت(ع) به جا مانده است، نخست یک دوره تفسیر قرآن کریم به زبان فارسی به نام انوار درخشان و شرح روایات اعتقادی اصول کافی در 6 جلد.

رییس مؤسسه اندیشه راهبر گفت: آیت الله آقا نجفی همانند پدر بزرگوارشان با روحیه جهادی بزرگ شده بود و با روحیه ای انقلابی در راه تبلیغ دین فعالیت داشت و در نهایت در سال 1357 هجری شمسی در سن 96 سالگی دار فانی را وداع گفت.

دبیر کمیته علمی کنگره آقا نجفی همدانی گفت: آیت الله آقا نجفی فرزند آیت الله سید علی عرب است، آیت الله سید علی عرب از شاگردان ملاحسین قلی همدانی به شمار می رود و همچنین وی از ملازمان آقا سید احمد کربلایی بود.

وی در ادامه افزود: آیت الله سید علی عرب 115 سال عمر پر خیر و برکت داشت که معاصر علمای بزرگی هچون ملا حسین قلی همدانی و میرزای نایینی بود.

استاد حوزه علمیه همدان یاد آور شد: آیت الله سید علی عرب حوزه نجف را رها کرده و برای تبلیغ دین الهی به زادگاه خود همدان هجرت می کند و سال های سال در مسجد محله کولانج همدان به تبلیغ دین الهی پرداخت که هم اکنون این مسجد مزین به نام مسجد آقا نجفی شده است.

حجت الاسلام صفری افلاکی گفت: سید علی عرب دارای کرامات فراوانی بود و قبل از آیت الله آخوند(ره) همدانی مرجع دینی همدان و یار و یاور محرومان و مستضعفان شهر همدان بود که زبان از بیان این کرامات قاصر است./979/ت302/ب1

ارسال نظرات