۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۵۳۸۱۲۵
از ابتدای امسال تاکنون؛

۶۰ وقف جدید در استان مرکزی به ثبت رسید

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: امسال بیش از ۶۰ وقف جدید در سطح استان مرکزی با نیات مختلف از سوی خیران نیک اندیش ثبت شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام اصغر سلطانی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته وقف در سالن جلسات اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برگزار شد، بیان کرد: بیش از 60 وقف جدید در سطح استان مرکزی از سوی خیران نیک اندیش انجام شده و 280  امامزاده در سطح استان ثبت و تایید نهایی شده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تسلیت به خانواده های داغدار زلزله زدگان کرمانشاه، اظهار داشت: روز گذشته بیش از 10000 آب معدنی یک و نیم لیتری به سرپل ذهاب ارسال شد.

حجت الاسلام سلطانی با اشاره به این که در دهه وقف بیش از 150 برنامه  در ستاد وقف استان و شهرستان برگزار خواهد شد، بیان کرد: از جمله برنامه های استان مرکزی در دهه وقف، برگزاری 10 همایش یاوران وقف، 26 نشست تخصصی وقف با اصحاب صاحب نظری چون پزشکان، مهندسان، دانشجویان و نخبگان در راستای ایجاد تعامل، بیان رویکردهای وقف و اقدامات تبلیغی  ترویجی و توجه به نظرات و پیشنهادات آنان، تشکیل انجمن یاوران وقف در گروه های پنج نفره با محوریت یک موضوع خاص در مسیر یافت واقف، موقوفه و ایجاد وقف جدید ، برپایی 31 ایستگاه همه واقف باشیم و در کنار آن خیمه های معرفت و حضور کارشناسان خبره حقوقی و فنی با هدف مشاوره در حوزه وقف ، 14 آیین غبارروبی و تکریم امامزادگان ، برپایی 30 بقعه در روز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) و 50 بقعه با برنامه های متنوع در روز 28 صفر در سطح استان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: استان مرکزی مهد موقوفات است و هفته وقف با عناوین  25 آبان 96 وقف رسانه و بسیج مردمی، 26 آبان 96 وقف سنت نبوی و سیرت اهل بیت(ع)، 27 آبان 96 وقف و ترویج فرهنگ قرآنی، 28 آبان 96 وقف بقاع مبارکه و زیارت، 29 آبان 96 وقف خانواده و سبک زندگی اسلامی، 30 آبان 96 وقف علم و فناوری، یکم آذر 96 وقف و اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، دوم آذر 96 وقف علما و حوزه های علمیه، سومآذر 96 وقف، محیط زیست و سلامت، چهارم آذر 96 وقف اجرای امینانه نیات واقفان نامگذاری شده اند.

حجت الاسلام سلطانی اظهار داشت: همایش وقف و رسانه، ساعت 10 الی 13 روز چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶، با حضور  قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: نشست تخصصی وقف و اقتصاد مقاومتی نیز با حضور قدیری ابیانه ساعت ۱۲:۳۰ روز چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶ در  دانشگاه صنعتی اراک با حضور اساتید، برگزار می شود.

حجت الاسلام سلطانی به برگزاری همایش برنامه سبک زندگی اسلامی و اقتصاد خانواده با محوریت وقف اشاره کرد و گفت: این برنامه با سخنرانی قدیری ابیانه روز چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶ پس از نماز مغرب و عشا، در مسجدالزهرا واقع در خیابان هپکو، برگزار خواهد شد.

وی در رابطه با دیدار همکاران و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، بیان کرد: این دیدار ساعت 10 تا 12 روز پنج شنبه، ۲۵ آبان ۹۶ در بیت امام جمعه اراک صورت می پذیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: ساعت ۹ روز پنج شنبه، ۲۵ آبان ۹۶ همایش سفیران هلال سرخ حسینی در سالن هلال احمر با حضور آیت الله دری نجف آبادی برگزار می شود و در مراسم اختتامیه به برگزیدگان فراخوان های مختلف کتاب و دلنوشته جوایزی اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام سلطانی افزود: نمایشگاه هفته وقف شامل شاخص ترین فعالیت ها در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در سطح بقاع متبرکه، مسائل سرمایه گذاری در موقوفات، اجرای نیت های انجام شده در سطح استان، بارزترین اقدامات عمرانی در امامزاده ها و مسابقات قرآنی می شود که  پس از اقامه نماز ظهر در امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون(س) افتتاح شده و آیین غبارروبی گلزار شهدای اراک در عصر آن روز انجام خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در رابطه با سایر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در دهه وقف،  اظهار داشت: عیادت از بیماران بیمارستان موقوفه آیت الله خوانساری، برگزاری ۱۰ محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته کشوری و استانی، تور تبلیغی ویژه اصحاب رسانه با هدف دیدار از موقوفه ها و امامزادگان شاخص استان، اهدای خون کارکنان اداره کل در سازمان انتقال خون، کلنگ زنی و بازدید از پروژه های عمرانی، همایش استانی یاوران وقف با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم مفسر قرآن و عضو مجلس خبرگان رهبری، نشست هم اندیشی وقف و حوزه های علمیه با دعوت از 350 نفر از علما و امامان جمعه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ، سخنرانی رؤسای شهرستان ها در نماز جمعه و قرعه کشی و اهدای جوایز شبانه به برگزیدگان مسابقه پیامکی صداوسیما از برنامه های دیگر دهه وقف است.

حجت الاسلام سلطانی در رابطه با خرید اوقاف مشارکتی وقف از سوی مردم، بیان کرد: بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان اوقاف مشارکتی وقف از سوی مردم  در جهت احداث فاز دوم بیمارستان آیت الله خوانساری خریداری شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این که اوج عشق، ایثار، توجه به ولی خدا، خروج از قوم گرایی و ملیت گرایی، اتحاد در جهان اسلام و کنار رفتن تفرقه، انقطاع از دنیا و مادیات و اتصال به معنویات مردم  را در اربعین حسینی شاهد بودیم، بیان کرد: مردم در اربعین حسینی مصداق بارز  (وابتغوا اليه الوسيله) به نمایش گذاشتند و امام حسین(ع) را به عنوان وسیله نجات خویش پیدا و انتخاب کردند.

وی ادامه داد:‌ اربعین مصداق بارز (وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا) است و مردم با قومیت ها، ملیت ها و فرهنگ های گوناگون برای احیای ارزش های اسلامی و ادامه مسیر امام حسین(ع) کنار یکدیگر جمع شدند.

حجت الاسلام سلطانی در رابطه با خدمات و اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل اوقاف در اربعین حسینی، گفت: از محل موقوفات مردمی مربوط به بحث اطعام سیدالشهدا(ع) بیش از 23 نفر از خادمان و محبان اهل بیت(ع) در کنار دو تن از کارکنان اداره اوقاف به عنوان کاروان اعزامی موکب امام حسین(ع) به مسجد جامع براثا کاظمین اعزام شدند و خدمات رفاهی، اسکان واطعام روزانه 4000 غذای گرم در اختیار زائران اربعین حسینی قرار دادند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: اداره کل اوقاف 13 روز خدمات برون مرزی انجام دادند، ظرفیت اسکان مسجد جامع براثا کاظمین  بطور میانگین 5000 نفر بود، حدود 2000 نفر  شب ها اسکان و روزانه 3000 نفر اطعام می شدند.

حجت الاسلام سلطانی با اشاره به خدمات داخلی صورت گرفته اداره کل در اربعین حسینی، بیان کرد: در امامزاده محمد عابد روزانه 1200 غذا تهیه، بارگیری شده  و در مسیر و موکب ها میان زائران و عاشقان حسینی توزیع شد.

وی اضافه کرد: امر اطعام داخلی زائران اربعین حسینی پنج روز قبل از اربعین آغاز شد و روز اربعین جاماندگانی که حرکتی نمادین به سمت امامزاده محمد عابد داشتند پذیرایی شدند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این که آب رسانی به زائران در مهران با تهیه بیش از 80000 بطری آب انجام شد، اظهار داشت: 40000 بطری آب به نماینده مسؤول ستاد اربعین در استانداری تحویل داده شد، 25000 بطری با کاروان اعزامی به مسجد براثا فرستاده شد و الباقی در اطعام جاماندگان در امامزاده محمد عابد توزیع شد./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات