۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۳۸۱۶۲
عضو شورای شهر قم:

کارکرد مدیریت شهری قم ملی و فراملی است/ حل مشکلات نیازمند بودجه مناسب است

عضو شورای شهر قم، کارکرد مدیریت شهری قم را ملی و فراملی دانست و بر ضرورت اختصاص بودجه ملی جهت خدمت رسانی مطلوب به مردم تاکید کرد.
حسن بختیاری

مهندس حسن بختیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به گستردگی خدمات شهری در قم عنوان کرد: کارکرد شهر قم کارکرد محلی نیست، بلکه ملی و فراملی است و ارائه خدمات در این شهر با دیگر شهرها متفاوت است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت و بودجه ملی برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز توسعه شهر قم به دلیل حضور سالانه بیش از 20 میلیون نفر در این شهر امری بدیهی است.

عضو شورای شهر قم تصریح کرد: پرداخت هزینه حضور مردم از نقاط مختلف کشور و حتی کشورهای خارجی باید با استفاده از ظرفیت های ملی و دولتی صورت گیرد و بودجه های محلی پاسخگوی نیازهای زیرساختی در این زمینه نیست.

وی در ادامه اضافه کرد: در موضوع حمل و نقل ما نیازمند زیرساخت های لازم برای خدمت رسانی به این حجم بالا از زائران و مسافران هستیم؛ همچنین در موضوع پسماندها در مناسبت های خاص به دلیل تولید بالای پسماند؛ نیازمند توجه ویژه ای از سوی دولت و مجلس هستیم.

بختیاری حمایت ملی را از ضرورت های ارائه خدمات در شهر قم دانست و خاطرنشان کرد: تأمین هزینه های زیرساختی در موضوعات مختلف شهری و ارائه خدمات به زائران از عهده شهرداری به عنوان مدیریت شهری بر نمی آید و نیازمند یک حمایت ملی و بودجه دولتی است.

عضو شورای شهر قم ادامه داد: ما بارها در برهه های زمانی گوناگون و در مسائل و مشکلاتی که پیش آمده است به مراجع عظام تقلید و به ویژه حضرت آیت الله مکارم شیرازی مراجعه کردیم که با پیگیری های آنها مشکلات حل شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بحث اوراق و همچنین موضوع طلب شهرداری از حوزه های علمیه از جمله مباحثی بوده که با پیگیری مراجع به نتیجه مطلوب رسیده است./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات